kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۶۱۹
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰

جام ملت‌های آسیا

*پس از 120 دقیقه دیدار نفس گیر و حساس، امارات با برتری 6 بر 5 در مجموع بازی و ضربات پنالتی به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا راه یافت. بدین ترتیب در مرحله نیمه نهایی امارات با استرالیا (سه‌شنبه - ساعت 12:30) بازی می‌کند و تیم‌های کره جنوبی و عراق (دوشنبه - ساعت 12:30) نیز با یکدیگر دیدار می‌کنند.
*در پایان بازی ایران و عراق کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی با انتقاد شدید از داور استرالیایی میدان گفت: با یک اخلاق خاضعانه از AFC می‌خواهم که اتفاقات بازی را بررسی کنند. باز هم می‌گویم اگر من چیزی را بخواهم عنوان کنم من را محروم می‌کنند. ما یک پرونده‌ باز با ویلیامز داریم، اما آنها در صورت حرف زدن من طبق تبصره 57 قانون‌شان مرا مورد اتهام به داوری قرار می‌دهند و باز هم تکرار می‌کنم اگر بخواهم اعتراض کنم من را مادام‌العمر محروم می‌کنند. کی‌روش در پاسخ به این سوال که با توجه به شکست تلخی که متحمل شدید و همین طور ناداوری‌هایی که وجود داشت، نظر شما درباره آینده چیست؟ گفت: در فوتبال آینده‌ای وجود ندارد. وقتی در حال نمی‌توانید کاری انجام دهید پس آینده‌ای وجود نخواهد داشت. آینده دردی است که به خاطر شکست امروز ما متحمل می‌شویم. من نمی‌خواهم درباره داوری صحبت کنم، اما با کمال احترام می‌خواهم خود شما درباره ایشان قضاوت کنید. داوری که امروز قضاوت بازی ما را بر عهده داشت، هنوز پرونده‌ باز در رابطه با اعتراض من دارد، اما مسئولان به خاطر تبصره ماده «57» من را محروم کردند. من می‌خواهم بگویم که بازیکنان تیم ملی ایران و همین طور هواداران ایران به خاطر روحیه جنگجویی که دارند تا ابد در قلب من خواهند بود.
*در پایان نشست خبری کی‌روش مسئولان AFC بازی فعال دیدار فوتبال تیم‌های ایران و عراق را 67 دقیقه‌ و 30 ثانیه اعلام کردند و پس از آن یادبودی را که عدد 60 روی آن حک شده بود، به کی‌روش تقدیم کردند، اما او لوح را نگرفت و گفت: این لوح را به داورانی بدهید که برای ایران سوت زدند.
*نبی سرپرست تیم ملی فوتبال از شکایت فدراسیون از بنجامین ویلیامز استرالیایی خبر داد.
*خبرگزاری آسوشیتد پرس با تاکید بر اینکه ایران مقابل عراق شجاعانه بازی کرده اعلام کرد مهرداد پولادی روی دروازه بان عراق خطا نکرده است.
*خبرگزاری رویترز پس از حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام ملت‌های آسیا با شکست مقابل عراق، این دیدار را یکی از فوق‌العاده‌ترین دیدارهای تاریخ این تورنمنت خواند.
*تیم ملی فوتبال ایران پس از حذف از جام ملت‌های آسیا امروزبه کشور باز می‌گردد.
*علا عبدالزهرا بازيکن سابق تيم تراکتورسازي که دیروز در ترکيب ثابت عراق مقابل ايران حضور داشت، در دوران بازي در تراکتورسازي مرتکب دوپينگ شده است. جالب اینکه فدراسیون فوتبال ایران پیش از بازی با عراق، این موضوع را به اطلاع فیفا رساند و حالا باید منتظر پاسخ این نهاد بین‌المللی بود. در همین زمینه هوشنگ نصیرزاده کارشناس امور حقوقي فدراسيون فوتبال گفت: در قوانین حقوقی و داوری فیفا سه مورد باعث تغییر نتیجه می‌گردد که دوپینگ هم یکی از آنهاست به شرطی که تا دو ساعت پس از اتمام بازی، مسئولان تیم‌ ملی ایران اعتراض رسمی خود را ارائه کرده باشند.