kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۶۰۹
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹

انتقاد رئیس سازمان اوقاف از حذف بودجه مساجد و بقاع متبرکه

نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با انتقاد از حذف بودجه دولتی مساجد و بقاع متبرکه در سال جاری، گفت: حذف بودجه مساجد و امامزادگان خدمت به دولت نیست.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین «علی محمدی» در همایش ملی میقات‌الرضا(ع) در دانشگاه سمنان افزود: عده‌ای که این بودجه را در سال‌جاری حذف کردند خدمتی به دولت نکرده‌اند. وی با تاکید بر این که با دولتی شدن ساخت و ساز، حفظ و نگهداری مساجد و بقاع متبرکه، به شدت مخالفیم و نظر رهبر معظم انقلاب نیز همین است، اظهار داشت: برخی گمان نکنند با اختصاص بودجه دولتی به مساجد و امامزادگان، این اماکن دولتی می‌شود.
محمدی تصریح کرد: اعتبار دولتی که برای مساجد و امامزادگان در نظر گرفته می‌شد مبلغی جزیی بود، ولی مهمترین عامل برای تشویق مردم برای مشارکت بود. وی با بیان این که نظر برخی برای حذف بودجه دولتی مساجد و بقاع متبرکه کارشناسانه، دلسوزانه و آگاهانه نبوده است، افزود: هر حرکت نظام جمهوری اسلامی برای این گونه فعالیت‌ها تبلیغی است که باعث ترغیب بیشتر مردم برای مشارکت می‌شود.محمدی با اشاره به این که طرح میقات‌الرضا(ع) فقط برای شش استان نیست و برای تمام کشور است، تصریح کرد: امامزادگان در تمام نقاط کشور وجود دارند و به زائرانی که از دیگر کشورها برای زیارت امام رضا(ع) به ایران می‌آیند خدمت‌رسانی می‌کنند. همایش ملی میقات‌الرضا(ع) با حضور «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور و مسئولان شش استان کشور، با رونمایی از نرم‌افزار جامع امامزادگان کشور و قرائت بیانیه پنج‌شنبه برگزار شد.