kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۵۶۹
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
معاون استاندار خبر داد

تهیه سند جامع مقابله با مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان از تغییر مسیر قاچاق مواد مخدر از خشکی به سمت دریا در استان خبر داد.

علی‌اصغر میرشکار در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: مسیر قاچاق مواد مخدر در ابتدا با اجرای طرح انسداد مرز از نیمه شمالی استان به سمت مرزهای جنوبی و درحال حاضر به سمت قاچاق از طریق دریا و مرزهای آبی تغییر مسیر پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر استان‌های دارای مرزهای آبی از کشفیات بیشتری نسبت به سایر استان‌های دارای مرز خشکی برخوردار هستند ادامه داد: به دلیل قرار گرفتن مناطق جنوبی استان در مسیر ترانزیت مواد مخدر بسترهای درمانی برای نجات معتادان در این مناطق نیاز به تقویت دارد.
رئیس کمیته مقابله با مواد مخدر استان با بیان اینکه همجواری جمهوری اسلامی ایران به مزارع مواد مخدر در افغانستان این کشور را در مسیر آسیب‌های جدی قرار داده است افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 85 تن مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده و قاچاق مواد مخدر صنعتی در این کشفیات با آماری رو‌به رشد همراه بوده است.
میرشکار در این نشست پیشنهاد کرد در برنامه ششم توسعه مقابله با مواد مخدر به صورت عزمی ملی در دستور کار قرار گیرد. وی افزود: درآمد حاصل از محل فروش مواد مخدر به مراکز دارویی باید با اصلاح قانون در استان‌های کاشف هزینه تا از محل مبارزه نسبت به ایجاد زیرساخت‌های لازم در این مسیر اقدام شود.
میرشکار همچنین خواستار تشکیل کمیته مقابله با مواد مخدر به صورت منطقه‌ای و با همکاری کشورهای پاکستان و افغانستان و همچنین راه‌اندازی و تشکیل بانک اطلاعات معتادان شد. وی همچنین از تهیه سند جامع مقابله با مواد مخدر در استان در قالب 19 طرح و برنامه خبر داد و افزود: این طرح برای نخستین‌بار در استان در دست تهیه است.