kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۶۶۱
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۱

الهام چرخنده: فرهنگ لائیک جوانان را تهدید می‌کند(اخبار ادبی و هنری)

جلسه قدردانی از الهام چرخنده به پاس ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی در میان جوانان، به همت فراکسیون زنان، کمیسیون فرهنگی و اداره کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در کمیسیون فرهنگی مجلس برگزار شد.


احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در ابتدای این جلسه با بیان اینکه امروز نسل جوان تشنه معارف دینی است،‌ گفت: وقتی جوانان حقیقت کلام را از زبان شما بشنوند اثر بیشتری خواهد داشت و مورد استقبال قرار خواهد گرفت تا اینکه ما بخواهیم آن را بیان کنیم چرا که حالت تعصبی بودن به خود می‌گیرد.
الهام چرخنده،‌ هم در ادامه ضمن تشکر از برگزاری این جلسه گفت: باید ببینیم از نظر ارزش گذاری و زهرایی بودن کجا هستیم و به این جمله حضرت‌آقا توجه کنیم که می‌فرمایند «فرهنگ عین هوای کشور است».
وی افزود: بسیاری از افراد از من می‌پرسند چگونه یک شبه چرخیده‌ام (چنانچه فامیلی بنده هم به گونه‌ای است که به آنها اجازه تبع شاعری می‌دهد) در پاسخ به این افراد گفته و می‌گویم من 12 سال است که به حجاب چادر معتقد بوده‌ام و خانواده‌ای دارم که اغلب در رشته الهیات تحصیل کرده‌اند،‌ تنها امروز ظاهرم با چادر شبیه درونم شده است.
بازیگر سینما و تلویزیون بر همین اساس تصریح کرد: من طی این مدت از رکن تقوا یعنی حجاب دور بوده‌ام اما این بار با علم به عرصه آمده‌ام.
چرخنده ادامه داد: اکنون می‌بینیم که چگونه بعضی افراد بازیچه دنیای لائیک می‌شوند و با انکار هویت خود به صورتی ناشایست در عرصه‌های اجتماعی حضور پیدا می‌کنند و باعث الگوگیری جوانان ما می‌شوند لذا اکنون رسالت مهمی بر دوش من قرار گرفته است.
وی در ادامه با بیان اینکه از من می‌پرسند چرا چادری شده‌ام در حالی که باید از دیگران پرسید چرا بی‌حجاب شده‌اند؟‌