kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۶۵۶
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۱
آیت‌الله علم‌الهدی:

مجلس خبرگان را نمی‌توان به حزب و جناح خاصی نسبت داد

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر ما مجلس خبرگان را دچار سیاست‌زدگی کنیم خودش اول انحراف است، خبرگان سیاست‌زده نیست.


آیت‌الله علم‌الهدی  امام جمعه مشهد در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به سوالی در مورد اینکه اصلاح‌طلبان با استراتژی فتح سنگر به سنگر در اندیشه تصرف مجلس خبرگان هستند، گفت: اولا باید برای مردم روشن شود که وظیفه مجلس خبرگان مسئله تکلیف شرعی است. ثانیا اینکه ما بیاییم و خبرگان را هم دچار سیاست‌زدگی کنیم خودش اول انحراف است، خبرگان سیاست‌زده نیست.
وی افزود: بر همین اساس مجلس خبرگان یک تشکیلات شرعی است که باید به وظیفه دینی مردم عمل کند و سیاست‌زده نیست و نمی‌توان آن را  به حزب و جناح خاصی نسبت داد.
آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: آنها نمی‌توانند رهبر فاقد شرایط تعیین کنند، اینها خیال می‌کنند در نظام جمهوری اسلامی هم مثل لیبرال دموکراسی به مجرد حضور در قدرت می‌توانند همه مقامات را از بالاترین جایگاه تا مقامات میانی و سطحی تغییر داد اما واقعیت این نیست.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص صحبت آقای ظریف که مذاکرات امنیت کشور را تامین کرده است،  خاطرنشان کرد : قاعدتا مذاکرات امنیت را تحت تاثیر قرار نداده است، نه دشمنی آمریکا و سایر هم پیمانانش با ما کمتر شده و نه اسلحه دادنش به عربستان کاهش یافته و نه تغییری در فتنه‌ها و توطئه‌هایشان صورت گرفته و نه در سوریه و عراق اتفاقات عوض شده است، امنیت موجود هم به برکت خون شهدا و نیروهای نظامی است که در کشور حاکم شده است.