kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۵۸۵
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۹
با اشاره به عملیات قریب‌الوقوع ارتش عراق

روزنامه سعودی الحیات: سران داعش برای فرار از موصل آماده می‌شوند

یک روزنامه سعودی فاش کرد، با تنگ‌تر شدن حلقه محاصره تکفیری‌ها در «موصل» عراق، سران داعش برای فرار از این شهر آماده می‌شوند.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه «الحیات» فاش کرد، پیشروی‌های مداوم و موفق ارتش عراق و آزادسازی پی‌درپی مناطق شمالی، به ویژه در استان نینوا به دست نیروهای مسلح ارتش و پیشمرگ‌ها، سران داعش در موصل را به شدت وحشتزده کرده است. «سعیدالبدران» یکی از بزرگان عشایر نینوا به الحیات گفت: سران داعش با دریافت این خبرها و عزم مقامات بغداد برای آزادسازی هرچه سریع‌تر موصل، به فکر فرار از این شهر که به مرکز خلافت داعش تبدیل شده است، افتاده‌اند.
طی سه روز اخیر نیروهای دولتی و پیشمرگان عراق علاوه بر دفع حملات داعش برای تصرف محور «مخمور»- «کویر» در استان نینوا، بیش از 250 تروریست را کشتند. نیروهای دولتی همچنین مسیر موصل- سوریه را از کنترل تروریست‌های داعش خارج کردند و در صورتی که بتوانند مسیر «القیاره»- «الانبار» را هم تحت کنترل بگیرند، همه مسیرهای داعش برای فرار بسته خواهند شد و دیگر هیچ مسیر امدادی و لجستیکی زمینی برای آنها وجود نخواهد داشت.
دیروز هم در تازه‌ترین عملیات نیروهای پیشمرگ، داوطلب و ارتش عراق، پنج روستای جنوب شهر موصل از لوث وجود تروریست‌های تکفیری پاکسازی شد. در غرب موصل نیز ده‌ها تروریست از جمله چهار رهبر خارجی داعش براثر بمباران نیروهای هوایی عراق به هلاکت رسیدند.جنایتکاران تکفیری که از ماه خرداد تاکنون در حق مردم عراق به ویژه مردم موصل، جنایات زیادی را مرتکب شده‌اند، هیچ امیدی به حمایت‌های مردمی ندارند و همین انزجار مردم، کار پیشروی افراد داوطلب و ارتش را آسان‌تر کرده است.دیروز همچنین، طرح حمله داعش به یکی از سدهای نزدیک شهر سامرا خنثی شد؛ در این رابطه گزارش شده که یک عضو داعش قصد داشت با قایق مملو از مواد منفجره خود را به دیواره سد بکوبد، اما قایق قبل از آنکه به هدف برسد، توسط نیروهای امنیتی در آب‌های پشت سد منهدم شد.
در همین حال، «حیدر عبادی» نخست‌وزیر عراق گفت: نیروهای دولتی در کمتر از یک ماه تکریت را از کنترل عناصر داعش خارج می‌کنند. وی از «ائتلاف ضدداعش» نیز به خاطر ارایه نکردن کمک به ارتش عراق، انتقاد کرد. العبادی پیش از این نیز وعده داده، سال 2015 کار داعش را یکسره کند.