kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۵۴۹
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸
حداد عادل مطرح کرد

ساماندهی گزینش و پذیرش استاد و دانشجو در علوم انسانی

رئیس شورای تحول علوم انسانی گفت: ساماندهی گزینش و پذیرش استاد و دانشجو به منظور جذب استعدادهای توانمند برای ورود به علوم انسانی به طور جدی مورد توجه است.


حداد عادل افزود: متأسفانه در جامعه ما خلأ و کمبود متخصصان علوم انسانی چندان برای مردم محسوس نیست در حالی که خلأ و کمبود پزشک و مهندس در جامعه به سرعت احساس می‌شود و باید افکار عمومی جامعه نسبت به متخصصان علوم انسانی حساس‌تر باشند.
وی ادامه داد: حل بسیاری از مشکلات موجود در اداره کشور مانند اعتیاد، طلاق و فساد اداری تنها از طریق توجه بیشتر به علوم انسانی و نظریه‌پردازی در این زمینه مقدور است.
حداد عادل ادامه داد: در بازنگری علوم انسانی از کار جناحی، سیاسی و شعارزدگی جداً خودداری کرده و می‌کنیم و معتقدیم این کار، یک کار فرا دستگاهی است که به ماهیت انقلاب اسلامی مرتبط است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: علوم انسانی رایج که ریشه در تمدن غیر الهی غرب دارد، از منظری متفاوت و بعضاً متضاد با نگرش اسلام به جهان می‌نگرد و به همین منظور باید این علوم با نگاه انتقادی مورد بازنگری و ویرایش قرار گیرند. حداد عادل گفت: مسلم است که همه علوم انسانی رایج را مردود نمی‌دانیم، بلکه در همین علوم انسانی هم مطالب و مباحث معقول و مقبول زیادی مشاهده می‌شود که ما حتماً از این مطالب استفاده می‌کنیم.