kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۱۲۶
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵

کوتاه از ایران



تشییع پیکر جانباز شهید
کرج- ایرنا: پیکر جانباز شهید «حسن کولیوند» از فرماندهان و یادگاران دفاع مقدس، در میان انبوه جمعیت مردم استان البرز پس از تشییع در صحن امامزاده بی‌بی سکینه(س) ماهدشت کرج و در جوار گلزار دو برادر شهیدش آرام گرفت.
جانباز 70 درصد «حسن کولیوند» از رزمندگان استان البرز بود که پس از تحمل سالها درد و رنج ناشی از مجروحیت در دوران دفاع مقدس، یکشنبه شب هفته جاری در بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) تهران به برادران و همرزمان شهیدش پیوست.
این جانباز شهید از اوایل جنگ تحمیلی و در سن 21 سالگی در مناطق مختلف عملیاتی جنوب و غرب کشور حضور یافت که سرانجام در سن 26 سالگی و در منطقه عملیاتی شلمچه از ناحیه گردن قطع نخاع شد.
ممنوعیت تردد در محورهای کردستان
سنندج- ایرنا: تردد انواع تریلر و کشنده کامیون به دلیل بارش برف از دیروز تا پایان هفته در برخی جاده‌های اصلی استان کردستان ممنوع شد. مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: از ساعت 16 دیروز این محدودیت در مسیر اصلی سقز-بانه و بانه-سردشت اعمال و تا ساعت 8 صبح چهارشنبه عبور هرگونه تریلر و کشنده کامیون از این جاده ممنوع است.
محمدارشد مدرس گرجی افزود: امروز، فردا و جمعه نیز این محدودیت‌ ترافیکی برای عبور تریلر و کشنده کامیون در مسیرهای سقز-بانه، بانه-سردشت، سنندج-دیواندره-سقز، سه راهی ایرانخواه به تکاب و سنندج به مریوان با توجه به بارش برف و کولاک شدید اعمال می‌شود.
به گفته وی در محور مریوان به سقز نیز به دلیل وجود گردنه‌های خطرناک و اینکه این جاده دارای استاندارد راه فرعی است، عبور اتوبوس و تریلر از آن ممنوع شده و تابلوی عبور ممنوع نیز نصب شده است.
مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان از استقرار 20 اکیپ با استعداد 200 دستگاه ماشین‌آلات راهداری برای برف‌روبی‌ جاده‌های روستایی استان از 15 دی‌ماه خبر داد.
رتبه‌بندی خادمان قرآنی
مشهد- واحد مرکزی خبر: معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به همت نمایندگان خادمان قرآنی عضو انجمن خادمان قرآن کریم اساسنامه انجمن خادمان قرآن کریم تدوین می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی گفت: مقرر شد در این انجمن از هشت مجمع تخصصی بهره‌مند باشیم و پس از ثبت رسمی این انجمن در کشور شروع به عضوگیری کنیم.
حشمتی رتبه‌بندی را یکی از وظایف اصلی مجمع‌ها خواند.
ذخیره‌سازی 7 میلیون تن گندم
شهرکرد- ایرنا: مدیرکل حوزه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هم‌اکنون هفت میلیون تن گندم در کشور برای تامین نیاز مردم ذخیره‌سازی شده است.
«شاهپور عیدی‌وندی» افزود: این میزان گندم برای تامین نیاز هفت‌ماه کشور ذخیره‌سازی شده است.
وی تصریح کرد: 50 درصد از گندم مورد نیاز کشور از آلمان، روسیه، اوکراین و قزاقستان وارد کشور شده است. عیدی‌وندی خشکسالی‌های اخیر را علت کاهش تولید گندم دانست.
تعداد دام‌ها سه برابر ظرفیت مراتع
قزوین-  واحد مرکزی خبر: مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگلها و مراتع کشور گفت: تعداد دام‌های موجود در کشور 3 برابر ظرفیت مراتع است. خلیل‌پور در همایش یک روزه بررسی نحوه مدیریت مراتع روستایی و ارائه راهکارهای اجرایی در قزوین با اعلام اینکه در حال حاضر تعلیف 86 میلیون از 120 میلیون واحد  دامی موجود در کشور وابسته به مراتع است افزود: باید برای تعدیل دام به منظور بهره‌برداری از عرصه‌های مرتعی با مشارکت جوامع بهره‌بردار تسریع شود. وی تصریح کرد: تقویت دامپروری صنعتی و تبدیل دام‌های سبک به دام‌های سنگین از جمله سیاست‌های حوزه مدیریت این سازمان است. خلیل‌پور گفت: 8هزارگونه گیاهی در کشور شناسایی شده که بخش عمده آن در حوزه مرتعی و 300 گونه آن علوفه‌ای است.