kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۱۲۵
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵

دیدار اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس با برخی علما در قم

اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی به مناسبت هفته وحدت با آیت‌الله نوری همدانی و برخی از علمای قم دیدار و گفت‌وگو کردند.


آیت‌الله نوری همدانی در این دیدار با بیان اینکه امنیت کشور و منطقه در سایه وحدت و برادری مسلمانان است، افزود: مسلمانان باید در برابر نقشه‌های دشمنان، بیدار و هوشیار باشند و با بصیرت همه‌جانبه، وحدت و یگانگی خود را حفظ کنند.
آیت‌الله گرامی از استادان حوزه هم در این دیدار با اشاره به نقشه‌های دشمنان برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان، ارتباط مستمر علمای شیعه و سنی برای تقریب مذاهب از گذشته تا به‌حال را مانعی جدی برای تحقق اهداف دشمنان ارزیابی کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران هم بر تقویت ارتباط بین علما و شخصیت‌های شیعه و سنی تأکید کرد.
فتاحی رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس هم هدف از دیدار با مراجع و علمای قم را اعلام پیام برادری اهل سنت بیان کرد و افزود: این ارتباط‌ها استمرار خواهد یافت.
اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس همچنین پس از زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با حضور در مزار مراجع تقلید در حرم مطهر و قرائت فاتحه به مقام شامخ آنان ادای احترام کردند.
نمایندگان اهل سنت مجلس همچنین در نشست هم‌اندیشی با مسئولان و هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب درباره راهکارهای فکری و فرهنگی و تبدیل چالش‌ها به فرصت تبادل نظر کردند.