kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۱۲۴
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵

تدوین 7 جلد کتاب مفاهیم قرآنی در پایه ابتدایی آموزش و پرورش

هفت جلد کتاب مفاهیم قرآنی که در موضوع زندگی افراد است از پیش‌دبستانی تا پایه ششم ابتدایی تدوین شده و در حال چاپ است که به زودی وارد نظام آموزشی می‌شود.



معاون هماهنگی و نظارت راهبردی شورای تخصصی توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اعلام این خبر در مشهد گفت: این امر بر اساس توصیه‌های رهبر معظم انقلاب صورت گرفته است.
محمد انجم شعاع در نشست کمیسیون تخصصی آموزش عمومی قرآن کریم خراسان‌رضوی افزود: هم‌اکنون منابع درسی این  امر نیز در وزارت آموزش و پرورش تدوین شده و در 2 ماه آینده آموزش‌های مربوطه وارد مرحله اجرا می‌شود.
او با بیان اینکه این اقدام بر مبنای مصوبه شورای تخصصی توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرایی می‌شود گفت: برای ترویج فعالیت‌های قرآنی 2 هزار میلیارد ریال به استان‌ها و 500 میلیارد ریال به دستگاه‌های فعال قرآنی اختصاص داده می‌شود و مقرر شده است از این اعتبارات به‌طور متوسط تا سقف 100 میلیارد ریال به هر استان به تناسب معیارهای تعیین شده اختصاص یابد.
وی گفت: اسناد راهبردی در حوزه توسعه فرهنگ قرآنی هم تا پایان سال باید به انجام برسد از این رو سه سند راهبردی در دست تدوین است.
انجم شعاع افزود: بخشی از این سند در موضوع حفظ قرآن کریم در هفته آینده به تصویب شورا می‌رسد و بر مبنای آن تا سال 1404 از 10 میلیون نفر تعهد برای تربیت حافظ قرآن کریم، پنج میلیون نفر آن باید محقق شود و در حوزه ترویج و تبلیغ یعنی مسابقات قرآنی و آموزش عالی قرآن کریم نیز 2 سند دیگر در دست تدوین است که تا پایان امسال به تصویب نهایی می‌رسند. وی از تشکیل و فعالیت 40 هزار تشکل مردم نهاد قرآنی در سطح کشور خبر داد و افزود: بیش از چهار هزار موسسه و هشت هزار خانه قرآنی و 18 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد فعال در این حوزه وجود دارد.
وی افزود: بر مبنای توافقی که با سازمان بسیج مستضعفان و شورای توسعه فرهنگ قرآنی انجام شد، تا پایان سال جاری بیش از 50 هزار پایگاه مقاومت ساختار قرآنی می‌یابند، همچنین در 300هزار حلقه صالحین هم عنصر قرآنی به عنوان پایه اصلی، پایدار و ماندگار این حلقه‌های اثرگذار بسیج نقش‌آفرینی می‌کنند.