kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۱۰۹
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷
امیرعبداللهیان:

بحرین هشدارها در مورد آزادی فوری شیخ علی سلمان را جدی بگیرد

معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه در واکنش به تمدید بازداشت شیخ علی سلمان گفت: حکومت بحرین هشدارهای خیرخواهان منطقه را در آزادی فوری دبیرکل جمعیت دموکراتیک الوفاق جدی بگیرد.



«حسین امیر عبداللهیان» معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه در واکنش به تمدید بازداشت شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت دموکراتیک الوفاق گفت: بی‌تردید حکومت بحرین با نقض سیستماتیک حقوق بشر و تداوم چنین اقداماتی به افراط‌گرایان آدرس غلط داده و امنیت بحرین و منطقه را با مشکل مواجه می‌سازد.
امیر عبداللهیان ادامه داد: استمرار سیاست سرکوب و خشونت در بحرین نگران‌کننده بوده و معتقدین به روش دموکراتیک و گفتگوی ملی را ناامید و این کشور را به سمت بحران بیشتر سوق خواهد داد که به نفع هیچ طرفی نخواهد بود.
معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: دستگیری و بازداشت شیخ علی سلمان نشانگر وجود بحران جدی در این کشور است.وی خاطرنشان کرد: حکومت بحرین شرایط حساس و پیچیده منطقه را درک کند و هشدارهای مقامات سیاسی، مراجع دینی و خیرخواهان منطقه را در آزادی فوری شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت دموکراتیک الوفاق جدی بگیرد.
به گزارش ایرنا،امیرعبداللهیان تاکید کرد: تهران خواستار توجه به راه حل سیاسی و گفت‌وگوی واقعی ملی برای برون رفت از بحران موجود در بحرین است.