kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۱۰۳
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷

دفاتر پدیده شاندیز در شهرهای شیراز و گرگان پلمب شد

دادستان‌های عمومی و انقلاب مرکز استان‌های گلستان و فارس از پلمب و تعطیلی دفتر و نمایندگی شرکت پدیده شاندیز در شهرهای گلستان و شیراز خبر دادند.


به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حقی دادستان عمومی و انقلاب استان گلستان دیروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به ممنوعیت فعالیت نمایندگی شرکت پدیده شاندیز در سطح این استان گفت: این تصمیم باتوجه به وضعیت مبهم سهام و سهامداران این شرکت اتخاذ شده است.وی تأکید کرد: تا تعیین تکلیف نهایی نسبت به وضعیت سهامداران، فعالیت این شرکت در سایر استان‌های کشور نیز ممنوع خواهد بود. وی از مردم خواست که درخصوص خرید سهام این شرکت جانب احتیاط را داشته باشند.
طهماسب یزدانیان دادستان عمومی و انقلاب شیراز هم با اشاره به پلمب دفتر این شرکت در شیراز گفت: این اقدام پس از آن انجام گرفت که مسئولان شرکت پدیده شاندیز در شیراز از ارائه مجوزهای قانونی فعالیت و فروش سهام عاجز ماندند.
به گفته وی پیش از این نیز موضوع فعالیت این شرکت از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس مورد بررسی قرار گرفته بود که با احراز عدم وجود مجوزهای مربوط به خرید و فروش سهام تصمیم به پلمب و توقف فعالیت این شرکت در شیراز گرفته شد.
گفتنی است از چندی پیش با دستور دادستان عمومی و انقلاب مشهد فعالیت‌های شرکت پدیده شاندیز در شهر مشهد نیز متوقف و از تبلیغات آن جلوگیری شده بود.
خاطرنشان می‌شود: حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست با خبرنگاران ضمن تأیید پلمب برخی نمایندگی‌های شرکت پدیده شاندیز در مراکز استان‌ها گفت: هنوز در این رابطه فردی دستگیر نشده است، اما درحال بررسی شکایت‌هایی هستیم که درباره نحوه فعالیت این شرکت به دستمان رسیده است.
به گفته سخنگوی قوه قضائیه اختلاف نظر مراکز مختلف دولتی در مسائلی از قبیل پدیده شاندیز باعث پدید آمدن چنین مشکلاتی در کشور می‌شود.
وی تأکید کرد: اگر این اختلسافات نبود یک مجموعه‌ای تا به این حد پیش نمی‌رفت و با مشکلات فعلی مواجه نمی‌شدیم.