kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۰۷۸
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱

کوتاه اقتصادی


* نایب رئیس انجمن مدیریت کیفیت از اینکه ارزیابی کیفیت صنایع غذایی ایران به خوبی صورت نمی‌گیرد، انتقاد و اظهار کرد: این امر تنها به صورت انتخابی از سوی شرکت‌های مختلف در مراسم جایزه ملی کیفیت غذا و دارو خلاصه شده است. فرشید شکرخدایی گفت: علی‌رغم اینکه صنایع غذایی از نظر سلامت مورد ارزیابی دقیق سازمان غذا و دارو قرار می‌گیرد اما از نظر ارزیابی کیفیت اقدامات کافی صورت نمی‌گیرد و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد. وی در خصوص میزان کیفیت صنایع غذایی اظهار کرد: در این زمینه همکاری‌هایی با معاونت ارزیابی کیفیت سازمان استاندارد در حال انجام است چرا که ارزیابی محصول از نظر کیفی بسیار مهم و قابل توجه است.
* نعمت‌الله شهبازی به عنوان سرپرست شرکت دخانیات منصوب شد. شهبازی با حکم وزیر صنعت به عنوان سرپرست شرکت دخانیات منصوب شد. وی پیش از این مدیر روابط عمومی و عضو هیأت مدیره بورس کالا بود. او همچنین قائم مقام صندوق بازنشستگی فولاد و مدیر مسئول روزنامه گل است.
* مدیر عامل توانیر با بیان اینکه استفاده از لامپ مدادی معادل یک انشعاب غیر مجاز برق است، از آغاز جمع‌آوری گسترده لامپ‌های مدادی در سطح کشور خبر داد. وی استفاده از لامپهای مدادی را به مثابه خنثی کردن تلاش‌های صنعت برق در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر عنوان کرد و افزود: تاکنون حدود 900 مگاوات لامپ مدادی در سطح کشور جمع‌آوری شده است که معادل کل ظرفیت تولید برق پاک کشور است. حائری با اشاره به ضرورت جمع‌آوری انشعاب‌های غیرمجاز و تبدیل آنها به انشعاب مجاز، شناسایی کنتورهای معیوب، یادآور شد: علاوه بر این اجرای پروژه‌های هوشمندسازی شبکه برق هم به موازات طرح کاهش تلفات برق در حال انجام است.
* سازمان تأمین اجتماعی 3 هزار و 848 میلیارد و 870 میلیون ریال در قالب تعهدات کوتاه مدت به بیمه شدگان و مستمری بگیران در 6 ماه اول سال جاری پرداخت کرده است. براساس اعلام دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی این سازمان، از مجموع هزینه‌های کوتاه مدت، 881 میلیارد و 879 میلیون ریال در بخش غرامت دستمزد بیماری غیر ناشی از کار و 80 میلیارد و 180 میلیون ریال در بخش غرامت دستمزد بیماری ناشی از کار هزینه شده است. همچنین 673 میلیارد و 45 میلیون ریال به عنوان استراحت ایام بارداری و 328 میلیاردو 528 میلیون ریال به عنوان کمک هزینه ازدواج و... از سوی سازمان تأمین اجتماعی به بیمه‌شدگان در شش ماه سال 93 پرداخت شده است.
* با اجرای عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی مشترکین با پیش شماره‌های 7790 الی 7795 و 7797، 4470 الی 4476 از امروز به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.
* بیمه مرکزی با انتشار اطلاعیه ای نسبت به فعالیت غیرمجاز برخی از اشخاص و شرکت ها در امر بیمه گری و دخالت آنان در فرایند آموزش و تربیت نیروی متخصص بیمه ای اعم از بازاریاب، کارمند و غیره هشدار داد.در متن اطلاعیه آمده است: به اطلاع می‌رساند طبق گزارش های موجود اشخاصی بدون دریافت مجوز از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با عناوین جعلی نظیر 'شرکت خدمات بیمه ای صنعت و معدن' (که اخیراً به صورت غیرمجاز در استان بوشهر تاسیس شده) به تاسیس دفتر بیمه ای اقدام کرده‌اند و با دریافت وجه از افراد جویای کار و برگزاری آزمون جهت جذب کارمند(بازاریاب) فعالیت می کنند. بیمه مرکزی ضمن محفوظ دانستن حق شکایت و اقدام قانونی علیه این قبیل متخلفان به شهروندان توصیه می کند آخرین اخبار، اطلاعات و مسائل مرتبط با امر بیمه و بیمه گری را از مجاری رسمی نظیر پورتال بیمه مرکزی و سایت اصلی شرکت های بیمه ای دریافت کنند تا در دام این سودجویان نیفتند.