kayhan.ir

کد خبر: ۳۳۹۵۴
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷
وزیر رفاه و کار خبر داد

توزیع 2 بسته غذایی در دی و اسفند ماه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دو بسته غذایی در دی و اسفند ماه ارائه می‌شود.


علی ربیعی درباره حمایت‌های دولت برای توزیع بسته‌های امنیت غذایی تا پایان سال گفت: طبق برنامه‌های انجام شده، امسال باید در 4 نوبت بسته حمایت غذایی داشته باشیم که بسته سوم آن پایان دی ماه و بسته چهارم پایان اسفند سال جاری توزیع می‌شود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیروز در نشست هدفمندی یارانه‌ها (حمایت از خانوارها) در همایش اقتصاد ایران با بیان اینکه جامعه‌ای که در آن اعتماد مردم به دولت پایین باشد با دشواری و چالش فراوان روبه‌رو خواهد بود اظهار داشت: برای برون‌رفت از بی‌اعتمادی مردم به دولت باید در حوزه یارانه و سیاست‌های انقباضی نظیر مالیات، حوزه یارانه و واردات تصمیمات دشواری گرفته شود. وی با اشاره به اینکه هیچ سیاستی نباید ضعیفان جامعه را ضعیف‌تر کند، تصریح کرد: نباید ضعفا را به دهک های پایین‌تر کشاند و همچنین برای ایجاد امید به آینده براساس تئوری انتظار امید افراد افزایش یابد.
به گفته ربیعی، ضعف در تصمیم‌گیری اقتصادی دولت گذشته وجود داشت، اما نباید این اشتباهات را تکرار کنیم.
وی، پایه‌های سیاست رفاهی منسجم را دوری از سیاست رفاهی صدقه‌ای عنوان کرد و افزود: متاسفانه باید به وجود فقر اخلاقی و تاثیرات منفی آن در جامعه اشاره کرد و اینکه با در پیش گرفتن سیاست رفاهی منسجم در جامعه می‌توان فقر اخلاقی را کاهش داد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه پایه‌های سیاست رفاهی منسجم در جامعه با طرح‌هایی نظیر طرح سلامت آغاز شده یادآور شد: سیاست‌های رفاهی نباید تبعیض‌آمیز همراه با ریخت و پاش باشد و تا زمانی که سیاست رفاهی درستی اتخاذ نشود، مجدداً اعتماد اجتماعی فرو خواهد ریخت.
تکلیف استخدام 4000 مربی فنی و حرفه‌ای
با تصویب آیین‌نامه اجرایی قانون تعیین تکلیف استخدامی مربیان حق‌التدریس فنی‌و حرفه‌ای، بیش از 4000 مربی حق‌التدریسی فنی و حرفه‌ای تبدیل وضعیت شده و تکلیف استخدام آنها مشخص شد.
ربیعی با اعلام خبر تصویب آیین‌نامه اجرایی قانون تعیین تکلیف استخدامی مربیان حق‌التدریس سازمان آموزش فنی‌و حرفه‌ای کشور به رسمی و پیمانی، گفت: هیئت وزیران در جلسه چهارشنبه 10/10/93 که به ریاست معاون اول رئيس جمهوری برگزار شد، آیین‌نامه اجرایی قانون تعیین تکلیف استخدامی مربیان حق‌التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به رسمی و پیمانی را به تصویب رساند.