kayhan.ir

کد خبر: ۳۳۱۱۹
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷

تظاهرات در 9 استان مصر علیه سیاست‌های سرکوبگرانه السیسی

حامیان اخوان‌المسلمین در اعتراض به دولت نظامی مصر باردیگر در استان‌های مختلف این کشور تظاهرات کردند.

هزاران نفر از حامیان اخوان‌المسلمین مصر بار دیگر با برگزاری تظاهرات در استان‌های مختلف «کودتای نظامی» را محکوم کردند و علیه «عبدالفتاح السیسی» شعار دادند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، طرفداران اخوان‌المسلمین در 9 استان قاهره، جیزه، اسکندریه، بنی سویف، قلیوبیه، منوفیه، دقهلیه، دمیاط و پورسعید با تجمع، علیه حکومت نظامیان و سیاست‌های سرکوبگرانه دولت «عبدالفتاح السیسی» اعتراض کردند.در استان اسکندریه تظاهرکنندگان «کودتای نظامی» علیه «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر را محکوم کردند و خواهان آزادی فوری بازداشت‌شدگان سیاسی شدند.
شرکت‌کنندگان در این تظاهرات پرچم‌های مصر، تصاویر کشته‌شدگان در جریان تظاهرات و نمادهای میدان «رابعه العدویه» را بالا برده و تهدید کردند که دست به تظاهرات بزرگ‌تری در چهارمین سالروز انقلاب 25 ژانویه می‌زنند. (در 25 ژانویه 2011 انقلابیون مصری تظاهرات خود را برای برکناری «حسنی مبارک» آغاز کردند.) در این تظاهرات که روز جمعه برگزار شد نیروهای امنیتی پنج تن از اعضای اخوان‌المسلمین را در اسکندریه بازداشت و تظاهرات برخی حامیان اخوان را که شعارهایی علیه نیروهای مسلح و پلیس سر می‌دادند، سرکوب کردند.
در منطقه «المطریه» در شرق قاهره نیز تظاهرات مشابهی صورت گرفت و حامیان اخوان‌المسلمین «کودتای نظامی» را محکوم کردند.
از زمان کودتای نظامی علیه «محمد مرسی» طرفداران اخوان‌المسلمین علیه این کودتا تظاهرات مستمر برگزار می‌کنند و همچنان خواستار بازگشت وی به قدرت هستند.