kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۰۷۳
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۳
آیت‌الله علوی گرگانی:

بقاع متبرکه به مرکزیتی برای نشر فرهنگ اسلام ناب در جامعه تبدیل شود

آیت‌الله علوی گرگانی گفت: توجه به آثار و توسعه امامزادگان می‌تواند موجب شکوفایی جامعه باشد، زیرا این کانون فرهنگی از زمان‌های گذشته مورد توجه مردم بوده است.


به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید در دیدار هیئت امنای امامزاده جعفر بن موسی الکاظم(ع) شهرستان پیشوای ورامین نقش امامزادگان را در نشر آموزه‌های دین بسیار سازنده توصیف کرد و بر تبدیل بقاع متبرکه امامزادگان به مرکزیتی برای نشر فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) در جامعه تاکید کرد.    
وی با اشاره به اینکه امامزادگان ادامه‌دهنده آموزه‌های اهل بیت (ع) بودند، وجود برکت و نعمت در جامعه را به خاطر امامزادگان دانست و ابراز داشت: امامزادگان سبب دفع بلا و عذاب آسمانی هستند. این مرجع تقلید حفظ آثار و اندیشه و توسعه امامزادگان به عنوان پایگاه دینی در جامعه را  یک ضرورت برشمرده و خاطر نشان ساخت: توجه به آثار و توسعه امامزادگان می‌تواند موجب شکوفایی جامعه باشد، زیرا این کانون فرهنگی از زمان‌های گذشته مورد توجه مردم بوده است. آیت‌الله علوی گرگانی در پایان با بیان اینکه مردم عاشق اهل بیت (ع) هستند افزود: این عشق به اهل بیت (ع) بود که باعث شد، امامزادگان از دست حاکمان جور و ظلم از مدینه به کشور ایران مشرف شوند و به بیان حقایق الهی بپردازند.