kayhan.ir

کد خبر: ۳۱۸۴۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵

تصمیم‌گیری برای تیم فوتبال امید براساس منافع شخصی نه منافع ملی!(نکته ورزشی)

کلاف سردرگم تیم فوتبال امید هر روز پیچیده‌تر می‌شود، حوالی ظهر سه‌شنبه بود که کمیته فنی فدراسیون فوتبال اعلام کرد هومن افاضلی و محمد خاکپور کماکان هدایت تیم فوتبال امید را در اختیار خواهند داشت.

سرویس ورزشی-

خبرگزاری فارس با مخابره این خبر عنوان داشت: «این تصمیمی است که کمیته فنی فدراسیون فوتبال گرفته،آن هم در حالی که پیش از این صحبت از نام‌های دیگری بود اما در نهایت قرار شد این دو نفر به کارشان در تیم امید ادامه دهند.»
انتشار این خبر از دو جهت جالب توجه بود؛ اول اینکه مشخص شد قرار است در این تیم امید بازهم از هومن افاضلی استفاده شود، فردی که هیچ کارنامه روشنی در مربیگری ندارد و باید افتخار نشستن روی نیمکت تیم فوتبال امید، برای چهارمین بار نصیبش شود.
اما موضوع دیگری که خبر فوق را جالب می‌کرد، قرار گرفتن نام محمد خاکپور در کنار هومن افاضلی بود. خاکپور از فوتبالیست‌های ارزنده سال‌های نه چندان دور تیم ملی بود و باور این موضوع که قرار است وی در کنار مربی بی‌کارنامه و سفارش شده‌ای چون افاضلی کار کند، برای اهالی فوتبال دشوار بود.
فوتبالی‌ها برای هضم این موضوع با خود کلنجار می‌رفتند که به یکباره صحبت‌های خاکپور بسیاری از زوایای پنهان تیم امید را آشکار ساخت، او صراحتا گفت که نه تنها با تیم امید فعالیت نمی‌کند بلکه اجازه هم نمی‌دهد برخی آقایان نام وی را در کنار عوامل خود بگذارند!
خاکپور عصر روز گذشته با انتشار نامه خاطرنشان کرد: « از هشتم آبان ماه تا به امروز (دیروز) که به آقای کاشانی دست یاری دادم حتی یک بار مصاحبه نکردم زیرا هدفم کمک کردن بود نه مطرح کردن خویش و تبلیغات! وقتی نام من به عنوان گزینه مطرح شد و بلافاصله استعفا آقای کاشانی را دیدم باز هم دلیلی برای مصاحبه ندیدم زیرا بدون حرف و حدیث با وی آمده بودم و بدون حرف و حدیث هم با او رفتم. تا به امروز (دیروز) با فدراسیون فوتبال و عوامل آن هیچ ارتباطی نداشته و ندارم و نمی‌دانم که چگونه به خود اجازه می‌دهند برای من تعیین تکلیف کرده و نامم را کنار عوامل خود بگذارند! و بگویند که کماکان به کارشان در تیم امید ادامه می‌دهند. همان‌طور که گفتم دلیلم برای آمدن، حبیب کاشانی بود و طبیعتا وقتی ایشان کناره‌گیری کردند دیگر بودن من دلیلی نداشته و ندارد.  لذا از اساتید محترم کمیته فنی و نایب رئیس فدراسیون فوتبال خواهش دارم نام مرا هیچ جا و به هیچ عنوان مطرح نکرده و همچنان با توجه به اولویت اصلی‌شان که همان منافع شخصی است و نه منافع ملی تصمیم‌گیری نمایند.»
نامه محمد خاکپور بسیاری از ابهامات تیم امید را روشن ساخت اما در تمام صحبت‌های او دو نکته مهم‌تر از همه بود. اول اینکه وی بدون نام بردن از هومن افاضلی وی را از عوامل فدراسیون فوتبال دانست و نکته دوم آنکه خاکپور صراحتا یادآور شد که تصمیم‌گیری‌ها در خصوص تیم امید براساس منافع شخصی است و نه منافع ملی.
بدون تردید مدیران فدراسیون فوتبال نیز اگر ذره‌ای انصاف داشته باشند، حرف‌های خاکپور را که یکی از خاک خورده‌ای ورزش است، تایید می‌کنند که اگر قرار بر تایید نبود، امروز برای مدیریت و مربیگری تیم امید نام‌های بزرگی چون حسن حبیبی، مهدی مناجاتی، ابراهیم قاسمپور و ده‌ها چهره فوتبالی دیگر به صف می‌شد، نه نام فردی چون هومن افاضلی!