kayhan.ir

کد خبر: ۳۱۸۳۶
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵

کوتاه از ایران


افزایش 20 درصدی صادرات
زنجان- ایرنا: مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی تجاری سازمان توسعه تجارت ایران، میزان تجارت کشور طی هشت ماه نخست امسال را 65 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال 20 درصد افزایش یافته است. «فرهاد‌‌نوری»درهمایش‌تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان زنجان اظهار کرد: میزان رشد حجم تجارت کشور طی امسال بدون احتساب سهم میعانات گازی 10 درصد است. وی میزان صادرات نسبت به واردات کشور نسبت به دهه‌های گذشته را مطلوب ارزیابی و اظهار کرد: صادرات از کشور 14 درصد افزایش و واردات نیز 13 درصد کاهش یافته است. مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی تجاری سازمان توسعه تجارت ایران گفت: این آمار بیانگر افزایش ارزش افزوده کالاهای صادراتی در مقابل کاهش واردات اقلام مصرفی است.
تجمع در مقابل استانداری مازندران
ساری- فارس: ساکنان مسکن مهر بارفیکلای قائمشهر با تجمع در مقابل استانداری مازندران خواستار تأمین آب، برق و گاز این منازل شدند.
افراد شرکت کننده در این تجمع گفتند حدود یک سال کلید مسکن مهر بارفیکلای قائمشهر را تحویل گرفته‌ایم ولی هنوز امکانات آب، برق و گاز در واحدهای این مسکن برقرار نشده است. آنان افزودند: ما در حالی در این واحدهای مسکونی اسکان یافتیم که آنها فاقد آب، برق و گاز بودند.
جبران معوقه‌های حقوق بازنشستگان
همدان- خبرنگار کیهان: وزیر کار و تعاون و رفاه اجتماعی گفت: معوقات حقوق بازنشستگان صندوق فولاد کشور، در حال جبران است. علی ربیعی افزود: دولت تولید گرایی را به جای رانت‌گرایی مورد توجه قرار داده است.
وی ادامه داد: مشکلات بخش تولید به یک مصیبت بزرگ برای جامعه تبدیل شده و اگر به آن توجه مستمر نشود، آینده کشور بحرانی می‌شود و به همین دلیل برنامه‌ریزی برای رشد و توسعه تولید و صنعت در اولویت اقتصاد ایران قرار گرفته است. ربیعی اعلام کرد: در حال حاضر، اجرای طرح توسعه به ارزش 70 هزار میلیارد ریال برای صندوق بازنشستگی معدن و فولاد پیش‌بینی شده که با بهره‌برداری از آنها، زمینه اشتغال برای 40 هزار نفر فراهم می‌شود.
اختصاص اعتبار به مدارس استثنایی
مراغه- فارس: معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال 300 میلیارد ریال اعتبار برای توانبخشی و آموزش مدارس استثنایی کشور اختصاص یافته است. مجید قدمی اظهار کرد: از اعتبار اختصاص یافته، 7 میلیارد ریال در بخش توانبخشی دانش‌آموزان و مابقی در بخش سرانه مدارس استثنایی هزینه می‌شود. وی افزود: در بخش توانبخشی و ورزش دانش‌آموزان استثنایی امسال برای بیش از یک هزار و 100 نفر با معلولیت‌های مختلف اردوهای ورزشی برگزار شده است. وی گفت: در کشور 72 هزار دانش‌آموز در مدارس استثنایی خاص و 38 هزار نفر در مدارس فراگیر مشغول به تحصیل هستند.
ثبت خاطرات والدین شهدا
سمنان- فارس: معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: قرار است خاطرات شفاهی و سبک زندگی والدین شهدا ظرف مدت سه سال ضبط و ثبت شود. میعاد صادقی با بیان اینکه سن والدین شهدا بالاست، افزود: به همین منظور نیاز است تا در اسرع وقت خاطرات شفاهی و سبک زندگی آنها ضبط و ثبت شود. ما در نظر داریم ظرف مدت سه سال با توجه به امکانات و منابعی که نماینده ولی فقیه در اختیار ما قرار داده است، صددرصد خاطرات، سبک زندگی و سیره عملی آنها را پیاده کنیم و این کار جزو اولویت‌هایی بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در استان‌ها
ساری- ایرنا: مدیر کل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در حال حاضر 22 استان کشور به بیمارستان صحرایی مجهز هستند، گفت: بقیه استان‌ها تا پایان امسال به بیمارستان سیار صحرایی تجهیز می‌شوند. افشین علیخانی افزود: هر واحد بیمارستان صحرایی 10 میلیارد ریال هزینه دارد. وی با اشاره به اینکه تمامی امکانات و خدمات بهداشتی و درمانی در بیمارستان‌های صحرایی ارایه می‌شود، اظهار داشت: بیمارستان‌های اضطراری صحرایی در شرایط بحرانی بدون نیاز به هیچ امکانات جانبی استقرار می‌یابد.
علیخانی استقرار سریع بیمارستان صحرایی را از مزیت‌های این واحد کامل درمانی عنوان کرد و بیان داشت: این واحد سیار درمانی در زمان سوانح بزرگ استقرار می‌یابد.