kayhan.ir

کد خبر: ۳۱۸۳۵
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵
با حضور معاون اول رئیس‌جمهور

3 طرح بزرگ صنعتی در همدان به بهره‌برداری رسید

3 طرح بزرگ صنعتی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور در همدان به بهره‌برداری رسید.

همدان - خبرنگار کیهان:

اسحاق جهانگیری در این سفر کارخانه تولید کنسانتره سنگ‌آهن در شهرستان اسدآباد با ظرفیت 550 هزار تن و با اشتغالزایی 135 نفر و هزینه 60 میلیارد تومان، کارخانه فروسیلیس غرب پارس ملایر با ظرفیت سالانه 12 هزار تن در سال اشتغالزایی 100 نفر و هزینه 45 میلیارد تومان و کارخانه منسوج بافت‌سان ملایر با اشتغالزایی 210 نفر و هزینه 140 میلیارد تومان را به بهره‌برداری رساند.
کارخانه فروسیلیس غرب پارس فروسیلیس مصرفی کارخانه‌های فولادسازی و ریخته‌گری را تامین می‌کند و سومین کارخانه تولیدکننده فروسیلیس کشور است. تولید آزمایشی این کارخانه در اسفند ماه 92 آغاز شد و از فروردین امسال با 80 درصد ظرفیت رسمی شروع به تولید تجاری کرد.
 معاون اول رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح مجتمع کنسانتره سنگ‌آهن اسدآباد  با بیان اینکه بخش معدن می‌تواند زمینه رشد اقتصادی باشد، اظهار کرد: کشور ایران از لحاظ وجود ذخایر معادنی یکی از کشورهای برخوردار از منابع غنی است.
وی گفت: یکی از دغدغه‌های کشور، صادرات مواد اولیه و معدنی به خارج از کشور است که بخش خصوصی باید با ایجاد ارزش افزوده نسبت به این مهم توجه کند.
اسحاق جهانگیری با تاکید بر اینکه صندوق‌های بازنشستگی باید سودده باشند گفت: منابع این صندوق‌ها می‌تواند در راستای ایجاد اشتغال، تولید و ارزش افزوده تاثیرگذار باشد. وی ادامه داد: صندوق‌های بازنشستگی که به منظور جدا کردن کارمندان بازنشسته از بدنه دولت راه‌اندازی شده،‌ متاسفانه برخلاف اهداف خود، بار عظیمی را بر دوش دولت گذاشته‌اند.
جهانگیری اعلام کرد: عملکرد این صندوق‌ها طوری است که هم‌اکنون 70 درصد حقوق بازنشستگان از بودجه‌های دولتی پرداخت می‌شود اما در برنامه ششم به صورت اصولی، نحوه فعالیت آنها ساماندهی خواهد شد.
وی با اشاره به پرداخت 120 هزار میلیارد ریال اعتبار به صندوق بازنشستگی فولاد از سوی دولت، یادآور شد: بهتر است صندوق‌های بازنشستگی در عرصه سرمایه‌گذاری وارد شوند تا علاوه بر شریک شدن در توسعه کشور، پرداخت حقوق تمامی بازنشستگان کشوری را برعهده بگیرند.
وی افزود: همکاری دولت و مردم و به‌ ویژه سرمایه‌گذاران در کنار هم‌،‌ می‌تواند گره‌های بزرگ اقتصادی را برطرف کند.
وی از توسعه فولاد در غرب کشور از جمله استان‌های کردستان، کرمانشاه و همدان خبر داد و گفت: با توجه به منابع غنی که در غرب کشور کشف شده است سرمایه‌گذاران می‌توانند با دریافت مجوز در اکتشاف سنگ‌آهن فعالیت کرده و واحدهای کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و فولاد را ایجاد کنند.