kayhan.ir

کد خبر: ۳۱۸۳۰
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵
معاون وزیر آموزش و پرورش:

20 درصد محتوای کتاب‌های درسی بومی‌سازی می‌شود

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: از این پس 10 تا 20 درصد محتوای کتاب‌های درسی مدارس بومی و منطقه‌ای می‌شود.


به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان در سفر خود به استان قزوین در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: کتاب مستقلی به نام تفکر و پژوهش برای پایه ششم در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در پایه‌های هفتم و هشتم نیز کتاب تفکر و سبک زندگی تدوین می‌شود که با کمک آن دانش‌آموزان با پایه تفکر و پژوهش آشنا می‌شوند تا بتوانند به کارهای پژوهشی ورود کنند. رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ادامه داد: در کتاب فارسی، چهار درس سفید در نظر گرفته شده است تا معلمان به عنوان تولیدکنندگان برنامه‌های منطقه‌ای برای آن تولید محتوا و ارزش‌یابی کنند. وی‌درخصوص تدریس کتاب‌های کمک‌آموزشی در مدارس نیز خاطرنشان کرد: تنها آن دسته از کتاب‌های آموزشی مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش قرار دارند که در سامانه سامان‌بخشی کتاب تأیید شده باشند و برخی از کتاب‌های کمک‌آموزشی که حتی در رسانه ملی نیز تبلیغ می‌شود، مورد تأیید وزارتخانه نیست. رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اضافه کرد: غیر از کتاب‌های درسی، معرفی و تدریس هیچ کتاب دیگری در مدارس اجباری نیست.
محمدیان بیان کرد:‌ مدارس هوشمند در چند سال آینده به شبکه ملی مدارس ایران متصل می‌شوند و با اولویت مناطق آموزشی محروم بقیه نیز به این سامانه اتصال می‌یابند. معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: هم‌اکنون 35 هزار مدرسه در سراسر کشور به این شبکه متصل هستند و در صورت فراهم شدن زیرساخت‌های لازم از سوی مخابرات، این وزارت آمادگی اولیه را برای اتصال بقیه مدارس دارد. وی عنوان کرد: همچنین در نظر داریم برای 600 هزار دانش‌آموز کشور رایانامه دانش‌آموزی راه‌اندازی کنیم. معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: یک درصد بودجه کشور معادل 24 هزار میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص دارد که در آموزش و پرورش نیز جاری است. وی با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان موضوعی جدی است و پرداختن به آن ضرورت دارد، یادآور شد: این موضوع در دستور کار دولت قرار می‌گیرد و امید است تا پایان سال طرح نظام رتبه‌بندی معلمان ارائه شود. وی با اشاره به تصویب آیین‌نامه پژوهش‌سراها در شورای عالی آموزش و پرورش گفت: این پژوهش‌سراها بیشتر در مقطع متوسطه راه‌اندازی شده است.