kayhan.ir

کد خبر: ۳۱۸۲۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵
جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا:

متقاضیان معافیت پزشکی فقط یک بار اعتراض کنند

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: مشمولان متقاضی معافیت پزشکی که به رأی صادره از سوی شورای عالی پزشکان اعتراض دارند، فقط یک بار می‌توانند اعتراض خود را اعلام کنند.


سردار کریمی در حاشیه حضور در مرکز نظارت همگانی ناجا با بیان اینکه برخی بیماری‌ها نیاز به انجام معاینات متعددی دارند، گفت: برخی بیماریها به ظاهر قابل تشخیص نیستند از اینرو نظر یک پزشک کافی نیست و در این مورد شورای پزشکی که متشکل از چند پزشک است، تصمیم نهایی را می‌گیرد.
جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا در ادامه با اشاره به اعتراض برخی مشمولان معافیت پزشکی نسبت به عدم تشخیص بیماری آنها تصریح کرد: براساس قانون، این افراد می‌توانند اعتراض کنند و باید یک بار دیگر، معاینات تخصصی شوند که نتیجه آن به شورای عالی ارسال می‌شود و پزشکان جدیدی که در این شورا هستند، براساس مقررات، نظر خود را اعلام می‌کنند که نظر این شورا، قطعی و قابل اجرا است و مشمول نمی‌تواند به این رأی، اعتراض داشته باشد.
کریمی در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت برخی مشمولانی که ممکن است براساس اعلام نظریه شورای عالی پزشکان، معاف از خدمت نشوند اما حین خدمت، بیماری آنها تشدید شود، گفت: بیماری این افراد، مجدد در شورای پزشکی مطرح می‌شود و آنها تصمیم قطعی می‌گیرند که ممکن است به معافیت نیز بینجامد.