kayhan.ir

کد خبر: ۳۱۳۹۸
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵

تشییع پیکر پاک 2 شهید جنگ تحمیلی در نهاوند و باغبهادران

پیکر پاک شهید علی‌احمد قیطاسی پس از 27 سال در نهاوند و پیکر شهید عباسعلی مختاری پس از 32 سال گمنامی در باغبهادران تشییع شد.

سرویس شهرستانها-

به گزارش خبرنگاران کیهان از همدان و نهاوند شهید علی‌احمد قیطاسی، متولد سال 1344، از پرسنل ژاندارمری سابق بود که در سال 1366 همراه با همرزمش، برای عملیات شناسایی و ورود به خاک عراق در منطقه زبیدات به دست نیروهای بعثی دشمن به اسارت درآمده و به پادگان العماره منتقل شد.
وی در سال 1369 به هنگام آزادی اسرا و در آستانه آزادی و بازگشت به وطن، به علت اعتراض به مسئولان پادگان، با فرمانده پادگان درگیر شده و بعد از هلاکت وی به دستور مستقیم صدام به شهادت رسید و پیکر وی در همان منطقه دفن شد. پیکر مطهر شهید قیطاسی به تازگی با همکاری نیروهای عراقی و کمیته جست‌وجوی مفقودان ایران در قبرستان الحصین در العماره شناسایی و پس از اثبات هویت توسط خانواده وی، به ایران منتقل شد و با استقبال و تشییع باشکوه در گلزار شهدای نهاوند در کنار برادر شهیدش علی قیطاسی به خاک سپرده شد. همچنین به گزارش واحد مرکزی خبر پیکر مطهر شهید عباسعلی مختاری در باغبهادران لنجان تشییع و سپس به روستای کرچگان منتقل و پس از تشییع در گلستان شهدای این روستا به خاک سپرده شد. شهید عباسعلی مختاری 23 تیر 1361 در 21 سالگی در عملیات رمضان در منطقه شرق بصره به شهادت رسید. پیکر این شهید در سال 87 به عنوان شهید گمنام در مقبره شهدای گمنام دانشگاه پیام نور تهران به خاک سپرده شد و پس از سی و دو سال گمنامی با انجام دادن آزمایش ‌DNA در سال 89 شناسایی و طبق وصیت شهید، تایید نهادهای مسئول و با اجازه حاکم شرع در روستای زادگاهش به خاک سپرده شد.