kayhan.ir

کد خبر: ۳۱۰۶۷
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳
در واکنش به پیشروی‌های ارتش سوریه صورت گرفت

درخواست عربستان از آمریکا برای تسلیح فوری تروریست‌ها در سوریه

فرزند پادشاه عربستان سعودی از آمریکا خواست همزمان با آموزش گروه‌های تروریستی در سوریه فورا به آنها سلاح و تجهیزات برساند.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، به نقل از پایگاه خبری السفیر، شاهزاده «متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز» فرزند پادشاه عربستان سعودی و وزیر گارد ملی این کشور پس از سفر به آمریکا به شبکه خبری العربیه گفت: «مشکلی که در ارتش آزاد سوریه وجود دارد این است که این نیروها پیشروی‌هایی به دست می‌آورند و مناطقی را تصرف می‌کنند اما با کمبود سلاح و مهمات روبه‌رو می‌شوند و همین مسئله باعث موفقیت ارتش سوریه می‌شود.»
آمریکا و عربستان سعودی تروریست‌های سوری را با القابی مثل مخالفان میانه‌رو یا ارتش آزاد و... نام می‌برند و به خیال خام خود آنها را به خوب و بد تقسیم می‌کنند.
وی در ادامه افزود: «طرح آموزش عناصر مسلح با دادن تجهیزات و سلاح به آنها باید هماهنگ و موازی باشد تا بتوانند به پیروزی‌هایی دست یابند در غیر این صورت نمی‌توان انتظار موفقیت داشت.» این درخواست‌ها همزمان با پیشروی‌های گسترده ارتش در قلع و قمع تکفیری‌ها صورت می‌گیرد!
فرزند پادشاه عربستان با «برادر» خواندن گروه‌های تروریستی در سوریه از آنها درخواست کرد تا «وحدت خود را حفظ کنند و اختلافات را کنار بگذارند تا به پیروزی برسند چرا که در غیر این صورت توان آنها در مقابله با نظام سوریه کاهش پیدا خواهد کرد.» یکی از مهم‌ترین دلایل شکست تکفیری‌ها در سوریه و عراق، اختلافات شدیدی است که با یکدیگر دارند. اشاره فرزند پادشاه  عربستان به همین نکته است.
وی تاکید کرد: «من با باراک اوباما رئيس‌جمهور آمریکا درخصوص پرونده‌های متعدد از جمله عراق، یمن، سوریه و پرونده هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردم و از فرماندهی نظامی آمریکا نیز شنیدم که گفتند آموزش گروه‌های مسلح در سوریه چندین ماه طول می‌کشد.»
متعب این را هم اضافه کرد که در سوریه دو طرح آموزش و تسلیح مخالفان مسلح (بخوانید تروریست‌ها) باید با یکدیگر پیش روند.
از سوی دیگر منابع آگاه خبر دادند که یک هیئت از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای هماهنگی‌های امنیتی به سوریه سفر کرده است. این منابع اعلام کردند که این سفر تحت عنوان هماهنگی برای جنگ با داعش انجام شده اما جزئیات بیشتری درباره سفر این هیئت منتشر نشده است.
پیش از این نیز رسانه‌ها و مقامات رسمی برخی کشورها از جمله سوریه اعلام کرده‌اند که آمریکایی‌ها پس از ناامیدی از شکست دولت سوریه رایزنی‌های پشت پرده برای برقراری رابطه با دمشق را آغاز کرده‌اند. اما بنا به دلایلی حاضر به علنی کردن آن نیستند!
در همین رابطه نماینده وزیر آشتی ملی سوریه در حلب با اشاره به حصول آشتی ملی در برخی مناطق این استان تاکید کرد که حملات تروریست‌ها به دو شهر شیعی‌نشین نبل و الزهرا در حومه حلب به سفارش رژیم‌های حامی آنها صورت گرفت.
مردم شهرهای شیعه‌نشین نبل و الزهرا در حومه حلب از دو سال پیش تاکنون تحت محاصره گروه‌های مسلح قرار دارند و از مواد غذایی و دارویی محروم هستند.
هلاکت ده‌ها تکفیری
این در حالی است که شماری از عناصر جبهه النصره پس از انجام عملیات تروریستی قصد ورود به شهر الزهرا را داشتند که رزمندگان این شهر با انجام کمین علاوه بر ممانعت از ورود تروریست‌ها، ده‌ها تن از آنان را به هلاکت رساندند.