kayhan.ir

کد خبر: ۳۱۰۵۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳
معاون قوه قضائیه خواستار شد

تشکیل شبکه‌های اجتماعی متناسب با فرهنگ اسلامی

معاون فرهنگی قوه قضائیه پیشنهاد کرد به منظور مقابله با نیات ضدفرهنگی دشمن در فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی متناسب با فرهنگ اسلامی تشکیل شود.



حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی صادقی دیروز در همایش ماهواره در آیینه حقوق و اخلاق در رشت بر ضرورت آگاهی‌بخشی به جامعه بویژه جوانان تاکید کرد و افزود: دشمن در فضای مجازی در حال عضوگیری است و باید بیدار شویم، آسیب‌ها را بشناسیم و در ایجاد فضای مجازی متناسب با فرهنگ اسلامی سرمایه‌گذاری کنیم.
معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به نیات پلید دشمنان در راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای و تولید سریال‌هایی مغایر با فرهنگ اسلامی گفت: باید با همکاری تمامی دستگاه‌های مربوطه و ایجاد شبکه‌های مجازی سالم متناسب با فرهنگ اسلامی، از تاثیرات شبکه‌های ماهواره‌ای دشمنان ممانعت کرد.
حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به نظرات مختلف اندیشمندان درباره تاثیرات ابزارهای ارتباطی و رسانه‌ای از جمله ماهواره بر آحاد افراد جامعه افزود: یکی از اهداف دشمنان از ایجاد شبکه‌های ماهواره‌ای، ساختن جهان مجازی برای عضوگیری و به بندگی کشاندن و سرباز شدن افراد است.
معاون فرهنگی قوه قضائیه تصریح کرد: تعداد 165 شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان برنامه‌های متنوع برای اقشار جامعه پخش می‌کنند تا تمامی طیف‌های جامعه حتی متدین را تحت‌تاثیر قرار دهند و سپس به اهداف خود نایل شوند.
به گفته حجت‌الاسلام صادقی، شبکه‌‌های ماهواره‌ای می‌کوشند سبک زندگی بشر را تعیین کنند و مردم را به بندگی و بردگی بکشانند.
وی با اشاره به آماری تحقیقاتی از مرکز پژوهش‌های صدا و سیما گفت: در سه ماهه نخست امسال، 72 سریال از شبکه‌های ماهواره‌ای  فارسی زبان پخش شده که بیشتر آنها ساخت آمریکا و ترکیه هستند.
معاون فرهنگی قوه قضائیه تصریح کرد: هفت محور در تمامی این سریال‌ها وجود دارد که خانواده و روابط جنسی، خوراک و نوشیدنی‌های حرام، پوشش و آرایش از جمله مهم‌ترین موضوعات نمایش داده شده در این سریال‌ها هستند.
وی مضامین این سریال‌ها را خیانت، نداشتن تعهد به زندگی مشترک، تجرد‌ گزینی، زندگی‌های مشترک بدون ازدواج عنوان
کرد.
حجت‌الاسلام صادقی به استناد گزارش مرکز پژوهش‌های صدا و سیما گفت: بیش از 70 درصد این سریال‌ها، به مسئله خیانت و 74 درصد روابط نامشروع که مضمون اصلی آن خیانت است، می‌پردازند.
وی همچنین به نمایش شراب‌خواری در این سریال‌ها اشاره کرد و افزود: هدف از به تصویر کشیدن این کار، عادی سازی این منکر در جامعه اسلامی است.