kayhan.ir

کد خبر: ۳۱۰۵۲
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳

810 میلیارد ریال به بازسازی منازل زلزله‌زده جنوب ایلام اختصاص یافت

مدیرکل بنیاد مسکن ایلام گفت: افزون بر 810میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک‌های عامل برای بازسازی واحدهای خسارت دیده از زلزله مناطق جنوبی این استان اختصاص یافت.


«فریادرس شهبازی» اظهار کرد: علاوه بر تسهیلات بانکی، افزون بر 160 میلیارد ریال کمک بلاعوض از محل اعتبارهای بنیاد مسکن نیز برای منازل مسکونی نیازمند بازسازی درنظر گرفته شده است.
وی افزود: این میزان اعتبار برای تخریب کامل و بازسازی سه هزار و 253 واحد درنظر گرفته شده که طبق نظر کارشناسان یکهزار و 500 واحد تاکنون به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.
مدیرکل بنیاد مسکن ایلام یادآور شد: یکهزار و 400 واحد دیگر نیز نیاز به بازسازی دارند که در مراحل بعدی روند بازسازی این واحدها در دستور کار بنیاد قرار دارد.
شهبازی ادامه داد: برای هر واحد 250 میلیون ریال تسهیلات و 50 میلیون ریال نیز کمک بلاعوض تعیین شده که تاکنون به صاحبان هر یک از واحدهایی که روند بازسازی را شروع کرده‌اند، 130 میلیون ریال پرداخت شده است.
وی تأکید کرد: شهروندان این مناطق با نظارت ناظران و کارشناسان بنیاد مسکن در هر مرحله از ساخت و ساز بخشی از تسهیلات را به صورت اقساط 80 میلیون ریالی دریافت می‌کنند و دریافت این تسهیلات منوط به شروع تخریب کامل واحد مسکونی و آغاز بازسازی آن طبق تأیید کارشناسان بنیاد است.
مدیرکل بنیاد مسکن ایلام اضافه کرد: عملیات طراحی، نقشه‌کشی، نظارت و پروانه ساخت ساختمان‌ها با همکاری بنیاد مسکن، شهرداری و مسکن و شهرسازی و دیگر نهادهای مرتبط به صورت رایگان انجام می‌پذیرد.
شهبازی ابراز امیدواری کرد، روند بازسازی و تعمیر منازل مسکونی شهری و روستایی مناطق زلزله‌زده تا پایان تابستان سال آینده به اتمام برسد.