kayhan.ir

کد خبر: ۳۱۰۵۰
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳
معاون وزیر نیرو خبر داد

اعلام آمادگی بخش خصوصی برای احداث نیروگاه‌های بادی

معاون وزیر نیرو گفت: بخش خصوصی تمایل خود را برای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ و عظیم برای احداث نیروگاه‌های بادی اعلام کرده است.


به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خراسان، هوشنگ فلاحتیان در بازدید از وضعیت احداث نیروگاه‌های بادی، تامین برق متقاضیان و مشترکان به منطقه رشتخوار، نشتیفان و خواف در استان خراسان رضوی اظهار کرد: این سفر و بازدید برای بررسی نیروگاه‌های بادی در این مناطق و وضعیت تامین برق متقاضیان و مشترکان برق است. وی گفت: با توجه به ظرفیت بسیار قابل توجهی که از نظر وزش باد در این مناطق وجود دارد، بخش خصوصی تمایل خود را برای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ و عظیم و احداث نیروگاه‌های بادی اعلام کرده است.
فلاحتیان ادامه داد: در این زمینه قرارداد صدها مگاوات برق با بخش خصوصی مبادله شده تا با سرمایه‌گذاری نسبت به احداث نیروگاه‌های بادی اقدام شود.
وی در ارتباط با وضعیت مراحل کار احداث نیروگاه‌های بادی گفت: در حال حاضر مراحل اولیه کار شامل اختصاص زمین به متقاضیان، صدور پروانه‌های احداث، معرفی سرمایه‌گذاران به صندوق‌ توسعه ملی و بعضا انتخاب بانک عامل برای پرداخت تسهیلات به این دسته از سرمایه‌گذاران انجام شده است.
فلاحتیان در مورد تهیه و تولید تجهیزات و میزان ظرفیت این نیروگاه‌ها نیز گفت: سرمایه‌گذاران موفق شده‌اند تجهیزات خود را از داخل و خارج کشور تهیه و تولید کنند که بخشی از آن وارد کشور شده و بخشی هم به زودی وارد می‌شود. وی اظهار داشت: انتظار می‌رود تا انتهای سال 94 حداقل 200 مگاوات برق در این منطقه تولید شود و به تدریج این میزان ظرفیت افزایش یابد.