kayhan.ir

کد خبر: ۳۱۰۴۰
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳
با حضور فرمانده کل ارتش صورت گرفت

الحاق 10 فروند شناور، بالگرد و هواپیما به ناوگان نیروی‌دریایی ارتش

6 فروند شناور بهسازی شده و سامانه موشکی نور و سه بالگرد و یک هواپیما دیروز با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به ناوگان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس ملحق شد.



فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این شناورها با ارتقاء سامانه تهاجمی و ارتباطات رادیویی و راداری، توان درگیری مستقیم با هر شناور را دارند.
امیر دریادار سیاری افزود: سامانه موشکی نور به دست متخصصان صنایع دفاعی دریایی کشورمان ساخته شده است و شناورهایی که دیروز به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق شد، توان دفاعی دریایی را قوی‌تر و بیشتر از گذشته می‌کند.
وی گفت: این شناورها به منظور عمردهی بیشتر به تسلیحات نظامی بهسازی و ارتقاء یافتند و برای مأموریت‌های از پیش تعیین شده تسلیح شده‌اند.
دیروز یک فروند بالگرد مین‌روب هم به ناوگان هوادریای نیروی‌دریایی پیوست.
امیر دریادار سیاری افزود: این بالگرد با سامانه مین‌روب ترکیبی، توان مین‌روبی انواع مین‌ها را در هر نقطه از دریا دارد.
وی گفت: پیوستن یک فروند بالگرد شکار زیرسطحی هم از دیگر الحاق‌های دیروز بود. این بالگرد می‌تواند همزمان شناورهای زیرسطحی را شناسایی و با پرتاب اژدر آنها را نابود کند.
امیر دریادار سیاری افزود: این نخستین بار است که نیروی دریایی ارتش به بالگرد اژدرافکن مجهز شده است.
وی گفت: این 2 فروند بالگرد با بهسازی و ارتقاء سامانه‌های گوناگون الکتریکال، مکانیکال و الکترونیکی عمردهی شده است.
سامانه‌های مین‌روب و اژدرافکن این 2 بالگرد نیز به دست متخصصان کارخانه‌های نیروی دریایی ارتش، متناسب با مأموریت‌ها طراحی و تولید شده است.
یک فروند بالگرد با کارآیی تهاجم سریع و گریز سریع از صحنه نبرد نیز به دیگر تجهیزات هوا دریای نیروی دریایی ارتش پیوست.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این بالگرد کوچک اما چابک بهسازی و با سلاح‌های گوناگون نقطه‌زن و دوربرد تجهیز شده است.
امیر دریادار سیاری افزود: برای اجرای مأموریت گشت، شناسایی و ترابری هم یک فروند هواپیمای گشت شناسایی با افزایش مخزن بنزین، با قابلیت‌های جدید به نیروی دریایی ارتش ملحق شد.
پرواز در مدت زمان طولانی‌تر از جمله قابلیت‌های این هواپیماست. سامانه‌های ارتباطی و راداری این هواپیما هم ارتقاء یافته است تا بیش از گذشته در شناسایی موقعیت‌ها و تحرکات دشمن در دریا سریع‌تر و دقیق‌تر عمل کند.