kayhan.ir

کد خبر: ۳۱۰۳۰
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲
با پیام رئیس مجلس شورای اسلامی

مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله مدرس در کاشمر برگزار شد

مراسم هفتادوهفتمین سالگرد بزرگداشت شهید آیت‌الله مدرس دیروز با پیام علی لاریجانی، رئیس‌مجلس شورای اسلامی در آرامگاه این شهید در کاشمر، برگزار شد.


رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی با بیان اینکه مخالفت با امتیازطلبی از ویژگی‌های بارز شهید مدرس بود، با تاکید بر اینکه شهید آیت‌الله سیدحسن مدرس، تراز و شاخص ویژگی‌ها و نماینده ملت بزرگ ایران است، می‌افزاید: خصلت‌های ویژه شهید مدرس که وی را به عنوان شخصیتی در یک نمونه برتر و آرمانی معرفی می‌کند به شجاعت و صراحت کلام، نفوذپذیری و مخالفت با امتیازطلبی و بی‌اعتنایی به جاه و مقام و پایداری و پارسایی و بصیرت ایشان مربوط می‌شود که جمیل این خصایل به جاودانگی و ماندگاری وی منجر شد. در ادامه پیام علی لاریجانی آمده است: برگزاری آیین نکوداشت آیت‌الله شهید مدرس که مفتخر به نام گرامیداشت مجلس شورای اسلامی شده است فرصت مغتنمی برای بازخوانی و تبیین اندیشه‌ها نظرات و آرای آن عالم مجاهد و وارسته است.
در ادامه این مراسم نایب رئیس‌مجلس شورای اسلامی هم گفت: مدرس پایه‌گذار نظریه ماندگار پیوند سیاست و دیانت است. حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن ابوترابی‌فرد با بیان اینکه مدرس پایه‌گذار نظریه ماندگار پیوند سیاست و دیانت است، اظهار کرد: شهید مدرس یک نماد برجسته از شاگرد تربیت یافته در مکتب قرآن و عترت است و وی به معنای واقعی کلمه فقیهی در تراز قرآن کریم است.
وی خاطرنشان کرد: شهید مدرس با کوله‌باری از دانش، ایمان و فهم صحیح معارف دینی به مقام والا و رفیع فقاهت رسیده و از همه مهمتر اینکه وی فقیه تراز اول در میدان سیاست بود.
ابوترابی‌فرد یادآور شد: دانش و بصیرت علمی شهید مدرس را در سخنان، تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات مهم وی که ریشه در آزادگی او داشت مشاهده می‌کنیم.
وی تاکید کرد: دین‌مداری و تعهد به اسلام در مقام عمل در رفتارهای فردی، اجتماعی و سیاسی این اسوه مجلس مشاهده می‌شود که رمز حیات جامعه در گرو وجود چنین افرادی است.
بر اساس این گزارش با حضور نایب رئیس‌مجلس شورای اسلامی در این مراسم از سه جلد کتاب در زمینه زندگانی و ابعاد شخصیتی شهید مدرس، سامانه پاسخگویی به مسائل شرعی آستان قدس و پایگاه شهید مدرس و کتابخانه دیجیتال آستان قدس در کاشمر رونمایی شد.