kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۹۹۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳
آغاز دور برگشت لیگ برتر فوتبال

استقلال- راه آهن؛ آبی‌پوشان از بحران عبور می‌کنند؟!

نیم فصل دوم چهاردهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر در شرایطی آغاز می‌شود که پرسپولیس سرمست از پیروزی در دربی و صعود به نیمه نهایی جام‌حذفی به مصاف نفت تهران خواهد رفت.

سرویس ورزشی-

 هفته شانزدهم از مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از عصر امروز درحالی با برگزاری 3 مسابقه آغاز می‌شود که این بازی‌ها تغییرات بسیاری را در صدرجدول ایجاد می‌کند. این سه بازی آغازگر نیم فصل دوم رقابتهای لیگ برتر است، هر چند بخاطر جام ملت‌های آسیا بین دو نیم فصل وقفه ایجاد نشده است و تیم‌ها بعد از برگزاری هفته شانزدهم و هفدهم، نیم فصل غیررسمی و 50 روزه خود را آغاز خواهند کرد.
نفت تهران – پرسپولیس
دو تیم آماده این روزهای لیگ برتر درحالی به مصاف یکدیگر می‌روند که هر دو به لحاظ انگیزشی هم در شرایط ایده‌آل هستند. پرسپولیس بعد از پیروزی در دربی و موفقیت در جام حذفی می‌خواهد وضعیتش را در جدول لیگ برتر کمی بهبود ببخشد و در آن سو هم نفت می‌خواهد شانسش را برای صدرنشینی لیگ برتر امتحان کند و شاگردان منصوریان بطور کلی برابر مدعیان و تیم‌های قدرتمند خیلی خوب نتیجه گرفته‌اند.
در این دیدار پرسپولیس چند محروم دارد که می‌تواند کار را برای درخشان دشوار و برای نفتی‌ها کمی راحت کند. برای پرسپولیس در این دیدار محسن بنگر، عالیشاه و محمد نوری به دلیل محرومیت و پیام صادقیان و رضا حقیقی به دلیل مصدومیت نمی‌توانند به میدان بروند و همین مسئله کفه ترازو را به سمت نفتی‌ها سنگین‌تر می‌کند.نفت که در نیم فصل نخست با هدایت خوب منصوریان و درخشش بازیکنان جوانش عملکرد بسیار خوبی داشت و در 10 هفته گذشته شکست نخورده است می‌تواند در ورزشگاه تختی حریف خطرناکی برای سرخ پوشان باشد و شاید موفقیت‌های تیم درخشان را با یک برد ارزشمند به پایان برساند.
* استقلال – راه آهن
استقلال در یکی از بدترین دوران‌های تاریخش به سر می‌برد. آنها در 8 بازی قبلی تنها شش امتیاز گرفته‌اند و در جام حذفی هم حذف شده‌اند تا انتقادها به سمت این تیم سرازیر شود. قلعه‌نویی هم که بدترین روزهای فوتبالی خود با استقلال را سپری می‌کند و از 8 بازی تنها 6 امتیاز بدست آورده، امیدوار است در این مسابقه به 3 امتیاز برسد تا نیم فصل دوم را با شرایط بهتری آغاز کند و همانطور که وعده می‌دهد استقلال را در پایان فصل به قهرمانی برساند. اتفاقی‌که با توجه به عدم حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی می‌توان به آن توجه بیشتری کرد، زیرا آنها از سایر مدعیان کمتر تحت فشار هستند و تمام توان خود را برای قهرمانی و موفقیت در لیگ به کار خواهند بست.
در سوی دیگر این میدان شاگردان استیلی قرار دارند که در جدول اوضاع خوبی ندارند و ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارند. آنها اگر در این دیدار بازنده شوند، احتمالا وارد منطقه سقوط می‌شوند و به همین دلیل می‌توان انتظار یک تیم جنگجو از آنها را در مقابل استقلال داشت.برنامه کامل دیدارهای هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
دوشنبه - 10 /9/93
* نفت تهران ............................... پرسپولیس تهران(ساعت 14:30)
* ذوب‌آهن اصفهان........................................... صبای قم(ساعت 15)
* استقلال تهران ....................................... راه‌آهن تهران(ساعت 18)
سه‌شنبه - 11 /9/93
* ملوان بندرانزلی ............................... پدیده مشهد(ساعت 14:30)
* فولاد خوزستان .............................تراکتورسازی تبریز(ساعت 15)
پنج‌شنبه - 13 /9/93
* گسترش فولاد تبریز .................... صنعتی خوزستان(ساعت 14)
* نفت مسجد سلیمان ................................... سایپا البرز(ساعت 15)
* پیکان تهران ....................................... سپاهان اصفهان(ساعت 15)