kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۱۷
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴
برخی در فوتبال ارتزاق نامشروع می‌کنند

وزیر ورزش: ریالی در ورزش حرفه‌ای هزینه نمی‌کنیم

وزیر ورزش و جوانان در تازه‌ترین صحبت‌های خود مدعی شد وزارتخانه اش تا به امروز حتی یک ریال در ورزش حرفه‌ای هزینه نکرده است.

سرویس ورزشی-

محمود گودرزی صبح دیروز در نشست تشکل‌های مردم نهاد و نخبگان و ورزشکاران آذربایجان‌شرقی به موارد مهمی در خصوص آخرین وضعیت وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد که گزیده‌ای از آن در ادامه می‌آید:
*سه هزار و 870 طرح ناتمام مانده است که حدود 7هزار میلیارد تومان پول نیاز است تا این طرح‌ها دو ساله تمام شود. در عین حال کل پولی که در اختیار من گذاشته شده برای طرح‌های ساخت و ساز و عمرانی 150میلیاردتومان است. حالا حساب کنید چندین دهه نیاز است کشور هیچ کاری نکند و فقط این پروژه‌ها را اجرا کند.
* امیدواریم با گشایش در مسایل اقتصادی بتوانیم قدری بر این مشکلات غلبه کنیم، البته این مشکلات نباید موجب بی‌توجهی به امر توسعه ورزش شود. با وجود تمام مشکلات موجود ما شرمنده مردم هستیم اما این وضعیت نتیجه کار ما نیست ولی تلاش دولت بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی است.
*در حال حاضر ضرورت حضور بخش خصوصی در بدنه ورزش کشور امری غیرقابل انکار است و ضروری است ورزش ما به سمت مردمی بودن حرکت کند.
*تاکید ما توجه به ورزش همگانی است و بعد از این مهم به ورزش قهرمانی توجه خواهیم داشت چرا که پایه و اساس ورزش قهرمانی، ورزش همگانی است. 10 درصد از اعتبارات فدراسیون‌ها را به ورزش همگانی اختصاص داده‌ایم و در آینده این رقم بدون شک افزایش خواهد یافت.
* پنج شهرک ورزشی با اعتبار فاینانس در نظر گرفته شده ساخته می‌شود که یکی از آنها نیز در تبریز ساخته خواهد شد و پیشنهاد شده است به جای ساخت مجموعه‌ای جدید، ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز تکمیل شود.
* از زمانی که تصدی وزارت را بر عهده گرفته‌ام ریالی در زمینه ورزش حرفه‌ای هزینه نکرده‌ایم و نخواهیم کرد. عده‌ای از قبل در ورزش‌هایی مثل فوتبال ارتزاق نامشروع می‌کردند، چرا که در مرکز قدرت نفراتی دارند که از آنها حمایت می‌کنند که امیدوارم بتوان با این روند مقابله کرد و اگر هم این امر محقق نشود دعا کنید که عمر تصدی‌گری بنده در وزارت ورزش و جوانان به دو سال نکشد.
* ورزش مورد تاکید ما پاک، معنوی و معرفتی است و افراد غیرمرتبطی که از بدنه ورزشکاری نیستند و از این محل ارتزاق می‌کنند و در بسیاری از موارد چون رسانه در اختیار دارند و پشتیبانی می‌شوند، به هر نحوی شده از خود دفاع می‌کنند، پالایش خواهند شد.
*دخالتی در عزل و نصب و انتخابات فدراسیون‌ها نداشته‌ام و مخالف این موضوع هستم، اما بدون شک در مواردی که در فدراسیون‌ها باید ورود پیدا کرد اعمال نظر داشته ام.
* من از طرح سؤال مجلس درباره دخالت در امور فدراسیون‌ها اطلاعی ندارم ولی اگر چنین چیزی باشد باید ادله‌ای در ارتباط با دخالت ما داشته باشند.
* در خصوص پولی که صدا و سیما به حساب وزارت ورزش و جوانان واریز می‌کند باید بگویم که این پول برای حق پخش نیست بلکه قرار شد صداوسیما چون به بخش‌های خصوصی و فدراسیون‌ها نمی‌تواند کمک کند، این پول را به حساب وزارت ورزش و جوانان واریز کند.
لازم به یادآوری است که گفت و گوی تفصیلی کیهان‌ورزشی با وزیر ورزش و جوانان شنبه هفته آینده در مجله کیهان‌ورزشی به چاپ خواهد رسید.