kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۹۹۵
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۹
روزنامه الرأی کویت درباره نامه اخیر اوباما:

ایران سال‌هاست که با تروریسم در حال مبارزه است

روزنامه الرأی کویت با اشاره به نامه اوباما به رهبر معظم انقلاب تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران سال‌هاست که با تروریسم در حال مبارزه است.


در پی افشای نامه باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به رهبر معظم انقلاب درباره همکاری در مبارزه با تروریست‌های داعش، مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی به این اتفاق واکنش نشان دادند.
«ایلیا مغنایر» در روزنامه الرأی کویت، به این موضوع می‌پردازد و می‌نویسد: تاکنون اوباما سه مرتبه به رهبر ایران نامه نوشته و قصد نزدیکی بین دو کشور را داشته است و سعی داشته بین واشنگتن و تهران دیوار بی‌اعتمادی را از میان بردارد. در نامه اخیر وی سعی داشته ایران را به جنگ با داعش ترغیب کند، در حالی که ایران سه سال است در عراق و سوریه با تروریست‌ها در حال نبرد است.
مغنایر در ادامه می‌نویسد: هنگامی که «جان کری» به بیروت رفت و در آن‌جا از ایران، روسیه و حتی حزب‌الله خواست تا برای متوقف کردن جنگ وارد عمل شوند، واضح بود که چه پیامی با خود دارد: تمام شدن جنگ در سوریه بدون غلبه بر داعش و القاعده امکان پذیر نیست و هنگامی که آمریکا این موضوع مهم را از ایران و روسیه و حزب‌الله درخواست می‌کند یعنی اینکه نسبت به ماندن بشار اسد نیز منعی نمی‌بیند. چرا که به خوبی می‌داند معارضان به اصطلاح معتدل قدرتی برای غلبه بر القاعده و داعش ندارند.
این نویسنده در ادامه می‌نویسد: در حال حاضر نیروهای سوریه و هم‌پیمانان آنها توانسته‌اند با استفاده از روش حزب‌الله لبنان و الگوبرداری از نیروهای بسیج ایران، مقابل تکفیری‌ها بایستند و‌ آنان را با شکست‌های متعدد مواجه کنند.
از سوی دیگر داعش اعلام کرده است که در درون فلسطین به دنبال هوادارانی می‌گردد، این موضوع به عنوان تهدیدی برای اسرائیل است و همچنین در داخل عراق داعش تهدیدی برای نفت و منافع آمریکا و شرکت‌های آمریکایی است. این عوامل باعث شده است تا باراک اوباما برای ایران نامه بنویسد و از رهبر ایران برای غلبه بر داعش کمک بخواهد. چیزی که اوباما از آیت‌الله خامنه‌ای می‌خواهد، ماموریتی است که ایران سال‌هاست در حال اجرای آن است.
«ایلیا مغنایر» در انتها می‌نویسد: بارها تصاویر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران را در میدان نبرد دیده‌ایم، این تصاویر به آمریکا این پیام را دارد که اگر شما از طریق هوا و در آسمان با داعش می‌جنگید ما در روی زمین هستیم و رو در رو می‌جنگیم و امنیت سوریه و عراق، همان امنیت جمهوری اسلامی است.
به گزارش فارس، روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز در گزارشی مدعی شده است: یک مقام صهیونیستی افشا کرد که رئیس‌جمهور آمریکا در نامه به رهبری جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده هدف حملات هوایی در سوریه مبارزه با داعش است، نه براندازی بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور.
بر اساس گزارش هاآرتص، اطلاعات اسرائیل نشان می‌دهد اوباما در این نامه تلاش کرده نگرانی ایرانی‌ها را کاهش دهد. اوباما در این نامه شفاف بیان کرده ائتلاف بین‌المللی که تشکیل شده و حملات هوایی در سوریه صرفا علیه داعش است و اینکه دولت آمریکا هیچ قصدی برای سرنگونی دولت بشار اسد ندارد.