kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۹۸۵
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۷

اخبار کوتاه


پل‌های عابر پرتردد شهر
مکانیزه می‌شود
معاون شهرداری تهران با اشاره به ضرورت نصب پلکان برقی در برخی پل‌های عابر پیاده پرتردد در شهر تهران گفت: تمامی پل‌های عابر پیاده که حجم تردد آن‌ها در حد نصاب است به پلکان برقی تجهیز خواهند شد.
تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه مطالعات جامع و گسترده‌ای روی پل‌های عابر پیاده شهر تهران صورت گرفته است، تصریح کرد: با توجه به اینکه مکانیزه کردن پل‌های عابر پرتردد در دستور کار شهرداری است، مطالعات جانمایی پلکان برقی در پل‌های عابر از سوی معاونت حمل‌ و نقل صورت گرفته است که بر این اساس در مکان‌هایی که حجم بالای کاربران را داشته باشیم حتما پل عابر مکانیزه می‌شود.
افزایش مراجعین
به پزشکی قانونی
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران از افزایش 2/5 درصدی مراجعین به پزشکی قانونی به دلیل نزاع در شش ماهه نخست امسال خبر داد.
نازپرور مراجعه 60 هزار و 39 نفر به مراکز پزشکی قانونی در این مدت اشاره کرد و افزود: تعداد مراجعه‌کنندگان در شهریور امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، 1/4 درصد کاهش یافته است.
884 هزار ولادت از ابتدای امسال
سازمان ثبت‌احوال از تولد بیش از 884 هزار نوزاد از ابتدای سال تاکنون خبر داد. بنابراین گزارش،‌ 453 هزار نفر از این آمار مربوط به ولادت نوزادان پسر و 431 هزار نفر دختر می‌باشند. همچنین در این مدت بیش از 219 هزار مورد وفات در کشور رخ داده است.
بسته حمایتی
برای زوج‌های نابارور
معاون درمان وزیر بهداشت از اختصاص بسته ویژه حمایتی از افراد نابارور در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: این بسته در قالب سیاستهای جمعیتی در دستور کار قرار گرفته است. آقاجانی خاطرنشان کرد: این حمایت‌های ویژه در مورد بعضی از اقدامات درمانی که هنوز تحت پوشش بیمه قرار نگرفته‌اند، قابل استفاده است.