kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۹۷۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۵

پلیس فرانسه تظاهرات «ضد خشونت» مردم را با «خشونت» سرکوب کرد

شهروندان فرانسوی در اعتراض به افزایش خشونت‌های اخیر ماموران پلیس که منجر به کشته شدن یک جوان فرانسوی شد بار دیگر به خیابان‌ها ریختند.


این تظاهرات که در شهر تولوز فرانسه برگزار شد با مداخله پلیس به خشونت کشیده شد و نیروهای پلیس با اسپری اشک آور  و باتوم  معترضان را سرکوب و شماری از مردم  را نیز بازداشت کردند.
«رمی فریس»، فعال محیط زیست فرانسوی دو هفته پیش هنگام شرکت در اعتراضاتی علیه یک پروژه سدسازی در منطقه« تست وتلان» نزدیک به شهر «لیسل سور تارن» در جنوب شرق فرانسه توسط پلیس کشته شد.
با کشته شدن این جوان،  به سرعت موجی از اعتراضات شهرهای مختلف این کشور را فراگرفت؛ هرچند پلیس تاکنون مسئولیت مرگ «رمی فریس» را نپذیرفته، اما نتایج کالبدشکافی وجراحات وارده به وی، نشان می‌دهد که وی از پشت سر  و توسط نارنجک صوتی پلیس هدف قرار گرفته است.
طی روزهای گذشته معترضان به این اقدام پلیس در شهرهای پاریس، نانت، تولوز، لیل، بردو و «اوینیون» تجمعات اعتراضی برگزار کردند که در بسیاری از موارد این تجمعات شاهد زد و خورد شدید مردم و پلیس فرانسه بود که به گفته سخنگوی وزارت کشور فرانسه در این اعتراض‌ها ده‌ها نفر زخمی و دستگیر شدند.