kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۹۷۲
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۵
به دنبال تشدید اعتراض‌ها صورت گرفت

اعلام وضعیت آماده‌باش در فلسطین اشغالی

در پی شهادت یک جوان فلسطینی در روستای کفرکنا و درگیری شدید میان نظامیان صهیونیست و فلسطینیان، رژیم صهیونیستی در سراسر سرزمین‌های اشغالی وضعیت آماده‌باش عمومی اعلام کرد.


به گزارش خبرگزاری‌ها، روز جمعه در پی شهادت «لطفی حمدان» جوان 22 ساله فلسطینی به ضرب گلوله نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی موجی از خشم ساکنان روستای «کفرکنا» در الخلیل واقع در شمال اراضی اشغالی را فرا گرفت و همزمان با اوج درگیری‌ها در کرانه باختری، در اراضی اشغالی نیز اعتصاب عمومی آغاز شد.
منابع خبری اعلام کردند که روستای کفرکنا و مناطق دیگر در فلسطین اشغالی به صحنه درگیری شدید فلسطینیان با نیروهای پلیس صهیونیستی تبدیل شده و بسیاری از خیابان‌های اصلی این روستا نیز اکنون مسدود شده است.
کمیته عالی پیگیری امور عرب‌های ساکن فلسطین اشغالی نیز روز گذشته فراخوان عمومی داد تا بدین ترتیب عرب‌های ساکن اراضی اشغالی دست به اعتصاب عمومی بزنند.
ده‌ها گروه ملی و اسلامی فعال در شهر حیفا واقع در سرزمین‌های اشغالی نیز برای اعلام همبستگی با فلسطینی‌های خشمگین این منطقه تظاهرات گسترده‌ای به راه انداخته و در خیابان‌های بن گورین زنجیره انسانی تشکیل دادند.
این گروه‌ها اعلام کردند هفته گذشته سه تن از جوانان فلسطینی ساکن شهر بیت‌المقدس به شهادت رسیدند و ما کاری انجام ندادیم و اکنون باید همه به پا خیزند و در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی ایستادگی کنند.
شهرهای مختلف کرانه باختری نیز در واکنش به تجاوزات رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست علیه مسجدالاقصی و شهر اشغالی قدس صحنه تظاهرات و درگیری میان فلسطینیان و نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست بود و تظاهرکنندگان در حالی که پرچم‌های فلسطین را در دست داشتند شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی سر می‌دادند.
نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین شنبه شب به بیمارستان المقاصد در قدس اشغالی یورش بردند و جوانی را بعد از ضرب و جرح شدید بازداشت کردند.
گفتنی است لطفی حمدان جوان 22 ساله فلسطینی روز شنبه به دلیل اصابت مستقیم گلوله به شهادت رسید و پلیس رژیم صهیونیستی مدعی شد که وی درصدد حمله به پلیس رژیم صهیونیستی با چاقو بوده است.
این در حالی است که شاهدان عینی اعلام کردند که این جوان فلسطینی فقط به دلیل درگیری لفظی با نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.
در همین رابطه «مسعود غنایم» نماینده عرب کنست صهیونیستی (پارلمان) در پیامی فوری به وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خواستار تحقیق فوری برای رسیدگی به پرونده «حمدان» و اعلام جزئیات شهادت وی شد.
وی این اقدام جنایتکارانه را «بسیار خطرناک» خواند و نسبت به پیامدهای آن و خیزش مردمی علیه رژیم صهیونیستی در این منطقه هشدار داد.
از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بدون در نظر گرفتن انتقادها نسبت به بالا گرفتن تنش‌ها در کرانه باختری و اراضی اشغالی و شروع انتفاضه سوم مدعی شد که اسرائیل هرگز در برابر اغتشاش‌ها کوتاه نخواهد آمد.
سگ نگهبان آمریکا
«محمد الهندی» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به عنوان سگ نگهبان آمریکا و غرب در منطقه است و پس از شکست در جنگ 50 روزه به وضعیتی دچار شده است که خود نیاز به کسی را دارد که از آن حفاظت کند.
وی از امت اسلامی خواست تا به وظیفه خود در قبال مسجدالاقصی و قدس به عنوان تنها مسئله‌ای که همه بر روی آن اجماع دارند عمل کنند.
افزایش تنش میان اردن
 و رژیم صهیونیستی
منابع صهیونیستی گزارش دادند که پادشاه اردن در واکنش به حوادث اخیر قدس اشغالی برگزاری جشن سالروز امضای توافقنامه صلح با اسرائیل را لغو کرد.
در این باره کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد عبدالله دوم برگزاری جشن سالروز امضای توافقنامه صلح با اسرائیل موسوم به «وادی عربی» را لغو کرده است.
منابع اردنی نیز اعلام کردند که شاه اردن طی روزهای اخیر فشار بر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای آرام کردن اوضاع قدس را بیشتر کرده است.
به گفته این منابع احضار سفیر اردن به امان در راستای اعمال فشارها بر تل‌آویو است. همزمان با انتشار این خبر برخی خبرگزاری‌ها نوشتند بنیامین نتانیاهو راهی بیمارستان شد!
سایر رویدادها
* رژیم صهیونیستی حکم مصادره بخش دیگری از اراضی فلسطینیان را تا پایان سال میلادی جاری صادر کرد.
* جنبش حماس توقف عملیات بازسازی نوار غزه را جنایتی نه علیه حماس بلکه علیه عموم ملت فلسطین و اعلان جنگ علیه غزه دانست.
* دولت مصر در نامه‌ای به سران رژیم صهیونیستی نگرانی خود را درباره اوضاع قدس اشغالی به آنها ابلاغ کرد.
* مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد، اتحادیه اروپا مخالف شهرک‌سازی‌ها است و کشور مستقل فلسطین به مرکزیت بیت‌المقدس باید تشکیل شود.