kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۷۳۵
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰

مقاومت فلسطین: در انتفاضه بعدی اسلحه جای سنگ را می‌گیرد

فلسطینی‌های کرانه باختری پس از عملیات شهادت‌طلبانه یک جوان فلسطینی در قدس اشغالی با نیروهای رژیم اشغالگر درگیر شدند و تاکید کردند که در انتفاضه بعدی اسلحه جای سنگ را خواهد گرفت.


به گزارش شبکه خبری العالم، درگیری‌ها پس از آن تشدید شد که روز چهارشنبه گذشته یک جوان فلسطینی بنام «ابراهیم عکاری» خودروی خود را به چند صهیونیست در قدس اشغالی کوبید 20 صهیونیست را مجروح و دو نفر را به هلاکت رساند و سپس به ضرب گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسید. وی پیش از شهادت و پس از انجام عملیات با میله آهنی به جان صهیونیست‌ها افتاد و... درگیری‌ها بین فلسطینیان و نظامیان رژیم صهیونیستی مدتی است به دلیل حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و بستن درهای این مکان مقدس آغاز و رفته‌رفته تشدید شده است. بزرگترین نگرانی رژیم صهیونیستی و غرب آغاز انتفاضه سوم است که به اعتقاد بسیاری آغاز شده است.
نیروهای رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر یورش‌های وحشیانه‌ای به مسجد‌الاقصی صورت داده و از ورود نمازگزاران فلسطینی زیر 50 سال به این مسجد شریف جلوگیری کرده‌اند.
نیروهای رژیم اشغالگر همچنین در نزدیک درهای اصلی خارجی مسجد‌الاقصی موانع آهنی نصب کرده و رفت‌وآمدها به این مکان مقدس را شدیدا کنترل می‌کنند.
فلسطینی‌ها نیز در مقابل یورش‌های متعدد صهیونیست‌‌ها به سوی آنان سنگ پرتاب کرده و لاستیک‌های خودرو را آتش می‌زنند که در این درگیری‌ها تعداد زیادی از مردم فلسطین مجروح شده یا توسط نیروهای اشغالگر بازداشت شده‌اند.
این در حالی است که گروه‌های مقاومت فلسطینی اعلام کرده‌اند که در مقابل این جنایات ساکت نخواهند بود و پاسخ قاطعانه به این یورش‌ها و جنایات را خواهند داد.
از سوی دیگر حماس و جهاد اسلامی فلسطین به رژیم صهیونیستی هشدار دادند که با ادامه یافتن حملات، آتش‌بس صورت گرفته در جریان جنگ غزه را خواهند شکست و شلیک موشک به سرزمین‌های اشغالی را از سر خواهند گرفت.از سوی دیگر این گروه‌ها اعلام کردند که «انتفاضه سوم» فلسطینی‌ها انتفاضه سنگ نخواهد بود بلکه مسلحانه خواهد بود.
مقامات اسرائیلی نیز اعتراف کردند که انتفاضه سوم در قدس اشغالی آغاز شده است و عملیات‌های شهادت‌طلبانه اخیر حاکی از انتفاضه جدید در قدس است.
دومین حمله شهادت‌طلبانه
دومین حمله استشهادی در کمتر از یک روز در شهر قدس اشغالی صورت گرفت که در پی آن سه صهیونیست زخمی شدند.
طبق گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده یک جوان فلسطینی چهارشنبه شب سه نظامی صهیونیست را در مقابل اردوگاه «العروب» در کرانه باختری توسط خودروی خود زیر گرفت؛ مقامات اسرائیلی حال این سه نظامی را وخیم اعلام کرده‌اند.
رسانه‌های عربی تصاویر ویدئویی این حمله را منتشر کردند و رسانه‌های کشورهای مختلف آن را نشانه وقوع انتفاضه سوم دانستند. بر اساس برخی گزارش‌های منتشر شده، این جوان پس از انجام عملیات موفق به فرار شده است.
در همین رابطه خبرگزاری رویترز در گزارشی با موضوع بالا گرفتن اعتراضات در بیت‌المقدس نوشت، خشم جامعه فلسطینی از زمان انتفاضه بیشتر شده و فوران کرده است.
فدریکا موگرینی مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در اولین سفر خود به خارج از اتحادیه وارد فلسطین اشغالی شده است نیز در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت: «شرایط برای اسرائیل هیچ‌گاه تا این حد خطرناک نبوده است.»
روزنامه جریده چاپ کویت نیز نوشت، غرب مسئول حوادث روزهای اخیر در فلسطین است.
تقدیر حزب‌الله
حزب‌الله لبنان عملیات «ابراهیم عکاری» شهروند فلسطینی در شهر قدس اشغالی را که به کشته و زخمی شدن شماری از شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست منجر شد ستود.
در بیانیه حزب‌الله آمده است: «عملیات موفقیت‌آمیز عکاری نمونه مقاومت بی‌وقفه مردمی است و تاکیدی بر حرکت و اراده استوار مردم فلسطین در مقابله با تلاش‌های دشمن برای از بین بردن مسجد‌الاقصی است.»
رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه نیز تاکید کرد؛ نمی‌توانیم در برابر حمله به مسجد‌الاقصی سکوت کنیم.وی افزود، این مسئله فقط به اعراب و فلسطینیان مربوط نیست بلکه مربوط به همه مسلمانان جهان است.