kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۶۷۲
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷
پس از گذشت 300 روز

آب در زاینده رود جاری شد

رئیس انجمن صنفی حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان گفت: آب پس از ۳۰۰ روز لب‌های خشک زاینده‌رود را تَر کرد.


«حسین محمدرضایی» در گفت وگو با خبرنگار مهر در اصفهان با بیان اینکه آب پشت سد زاینده رود از ساعت یک بامداد روز ۱۳ آبان در رودخانه زاینده‌رود جاری شده است، اظهار داشت: در حال حاضر آب در مسیر رودخانه زاینده رود جاری است و با توجه به خشکی زاینده‌رود پس از ماه‌ها، با تاخیر نسبت به دوره‌های گذشته به اصفهان می‌رسد.
وی  تصریح کرد: پیش‌بینی‌ می‌شود آب رودخانه زاینده‌رود نیمه‌های شب ۱۵ و یا صبح ۱۶ آبان به اصفهان برسد.
رئیس انجمن صنفی حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان با بیان اینکه کل آب تخصیص یافته در دو مرحله به کشاورزان استان اصفهان ۴۰۰میلیون متر مکعب است، ادامه داد: این میزان آب در دو مرحله در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد. وی با بیان اینکه در مرحله اول آب از ۱۳ آبان به مدت یک ماه در رودخانه جاری خواهد بود، افزود: حجم آب تخصیص یافته در مرحله اول ۱۵۰ میلیون متر مکعب برآورد شده است.
محمدرضایی با بیان اینکه مرحله دوم بازگشایی رودخانه زاینده رود نیمه دوم اسفند ماه سال جاری تا نیمه دوم خرداد ماه سال ۹۴ برآورد شده است، افزود: در این مرحله نیز ۲۵۰ میلیون لیتر مکعب آب در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.
وی ذخیره فعلی پشت سد را ۳۸۵ میلیون متر مکعب اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به بارش‌های چند روز گذشته وضعیت آب ذخیره زاینده‌رود بهتر خواهد شد.