kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۶۶۴
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶

همایش رهروان زینبی(س) امروز در سراسر کشور

همایش رهروان زینبی امروز به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در اقصی‌نقاط کشور برگزار می‌شود.


سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس با اعلام همراهی، همکاری و حمایت از همایش معنوی و تاثیرگذار رهروان زینبی به حضور مثبت، پررنگ وتاثیرگذار زنان فداکار این سرزمین با تاسی از بانوی حماسه آفرین کربلا، حضرت زینب کبری(س) در این گردهمایی عظیم تصریح نموده است.
در همین زمینه رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی کیهان، ایده برگزاری همایش رهروان زینبی را مورد تقدیر قرار داد و گفت: زنان کشور ما به تاسی از حضرت زینب(س) که نقش آفرين اصلي نهضت عاشوراست در دوران انقلاب و دفاع مقدس توانستند در مراحل مختلف و در ایفای نقش خانوادگی و عاطفی الگویی مثال زدنی برای زنان جهان باشند.
 مریم مجتهدزاده یادآور شد: زن طراز جمهوری اسلامی، در میدان مبارزه به همراه کودکی که الفبای ایثار و ازخودگذشتگی  و ظلم‌ستیزی را در دامان مادر و در روضه‌های عاشورایی و حسینی در محرم آموخته و آن را در روزهای سخت دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف،گاه در هیئت یک جهادگر، گاه امدادگر و گاه مرهم دل پردرد فرزند بسیجی‌اش، تجربه کرده، توانسته تصویرگر صحنه‌های شگرف و ممتاز در جامعه اسلامی باشد.
وی با تاکید بر اینکه جهان در آستانه خیزش عظیمی به سوی معنویت است اظهار داشت: زن مسلمان داعیه دار بسیاری از خیزش‌ها و  جنبش‌هاست که گاه در جایگاه یک مادر داغدیده و گاه در صورت معصوم یک دختر خردسال و به طور کلی، در جایگاه کرامت والای زن مسلمان و آزاده‌ای که علم صلابت و حیا را همواره برافراشته است، نمود پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: استکبار جهانی بداند، زن مسلمان ایرانی در لبیک به فرمان مقتدا و رهبر خویش پرچم پرافتخار عزت حسینی و عظمت زینبی را بر زمین نمی‌گذارد و  تمام مساعی خود را بکار می‌گیرد تا در ایفای نقش‌های چندگانه خانوادگی و اجتماعی در میراث داری حرکت عظیم فاطمی و زینبی سربلند باشد.
رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس تصریح کرد که کلام امام راحل عظیم الشان که فرمودند «امروز بايد خانم‌ها وظايف اجتماعي خودشان را و وظايف ديني خودشان را عمل بكنند و عفت عمومي را حفظ بكنند، و روي آن عفت عمومي كارهاي اجتماعي و سياسي را انجام بدهند» به تجلی نشسته است.
وی به رهنمود ارزشمند رهبر عظیم الشان جمهوری اسلامی ایران مبنی براین که فکر رشد زنان از لحاظ معنوی و اخلاقی بایستی یک فکر رایج در میان خود زنان باشد وخود بانوان باید بیشتر به این مسئله بیندیشند اشاره کرد و گفت: نگرشهای عمیق مقام معظم رهبری امید بخشی دوباره‌ای را در قلب و جان زنان مسلمان، آغاز کرده است.  
مجتهدزاده با اشاره به اینکه ما هنوز در آغاز راهیم و برای تفوق بر دشمن مسئولیت خطیری بر دوش ما زنان است، گفت: زنان به عنوان مربیان اصلی جامعه نقش مهمی در تعمیق باورهای دینی برعهده دارند زیرا دشمن امروز از یک سو ناجوانمردانه کاری را می‌کند که در غزه کرد و از سوی دیگر حيثيت و اصالت زن مسلمان را با رنگ و لعاب‌های تجدد و ترقی نشانه رفته است.
وی با اشاره به اینکه همایش رهروان زینبی و سوگواره زنان عاشورایی تبلور یک بیداری برای مسلمانان است که در دوازدهم محرم در کنار امامزادگان و بقاع متبرکه و در مهدیه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود، خاطر نشان ساخت: ما ضمن حمایت همه جانبه از زنان همیشه در صحنه ایران اسلامی که به تاسی از بانوی حماسه آفرین کربلا، حضرت زینب کبری، حماسه آفرین عرصه‌های مختلف در کشور هستند؛ همراه با  اقشار مختلف زنان و بویژه همسران، مادران، خواهران و فرزندان عزیز شهدا و جانبازان و همچنین زنان رزمنده کشورمان روز پنجشنبه 15 آبانماه مصادف با 12 محرم در همایش رهروان زینبی شرکت خواهیم نمود.