kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۶۵۹
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۵

برف دانش‌آموزان را در برخی شهرها خانه‌نشین کرد

بارش برف و باران مناطق وسیعی از کشور را فرا‌گرفت و موجب مسدود شدن راه‌ها، تعطیلی مدارس و خسارات شد.


به گزارش خبرنگاران کیهان از اردبیل، ساری و رودسر، بارش برف و سرما مدارس شهر اردبیل، نیر، نمیل، خلخال و هیر در تمام مقاطع نوبت صبح را تعطیل و در عبور و مرور وسایط نقلیه مشکلاتی ایجاد کرد و راه‌های ارتباطی خلخال به پونل را مسدود ساخت.ارتفاع برف در ارتفاعات مشکین شهر به بیش از 70 سانتی‌متر رسید و 900 نفر گرفتار شده در برف را جمعیت هلال‌احمر این منطقه امدادرسانی کرد.
همچنین بارش برف پاییزی 70 روستای اشکوران بخش رحیم‌آباد رودسر را سفیدپوش کرد و ارتفاع برف در سماموس رودسر به یک متر رسیده و بارش برف در ماسوله حدود 30 سانتی‌متر است.همچنین تندبادی با سرعت 79 کیلومتر در تنکابن موجب تخریب 7 واحد مسکونی، یک مغازه و یک انبار کشاورزی شد. به گزارش خبرگزاریها، بارش برف و باران سبب بسته شدن برخی راه‌های روستایی غرب مازندران و تعطیلی مدارس در تمام مقاطع در بخش بلده شد. بارش برف در خراسان‌رضوی همراه با پدیده مه‌گرفتگی در اکثر محورهای استان از مشهد تا شمال، غرب، شرق و جنوب آن همراه بود لذا سبب کندی تردد و کاهش دید شد.
بارش برف هوای کرج و استان البرز را زمستانی کرد و دمای هوای شهر به زیر صفر رسید و نخستین برف پاییزی مراغه را نیز سفیدپوش کرد.رئيس اداره راه و شهرسازی چاراویماق گفت: بارش سنگین برف راه‌های ارتباطی بیش از 160 روستای این شهرستان را مسدود ساخت.
ارتفاع برف به 40 سانتی‌متر رسیده و بارش سنگین برف و کولاک تمام مدارس در همه مقاطع این شهرستان را تعطیل کرد.بارش برف و سرما مدارس ابتدایی و متوسطه شهرستان خدابنده را تعطیل و آزادراه زنجان- قزوین را بست و کولاک شدید و مه غلیظ پدیده غالب در محورهای زنجان است که رانندگان به رعایت نکات ایمنی توصیه شده‌اند.
بخشدار لاریجان مازندران نیز با اعلام 40 سانتی‌متری بارش برف، امکان تردد در برخی از مسیرهای فرعی و روستایی این بخش را با زنجیر چرخ امکان‌پذیر دانست.
به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی تمام مدارس دیلمان نیز تعطیل شد.مدیر کل ستاد حوادث غیرمترقبه لرستان هم از وقوع سیلاب در این استان و خسارت 430 میلیارد ریالی به بخش‌ها و شهرهای مختلف لرستان در حوزه‌های آب، برق، گاز، عمران و کشاورزی خبر داد.
همچنین وزش باد شدید و گرد و خاک نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان را فرا گرفت که موجب کاهش 12-15 درجه‌ای دمای هوا شده است.فرمانده پلیس راه دماوند- فیروزکوه و نیز پلیس راه گلستان، از کندی حرکت خودروها در محورهای منتهی به استان تهران و مازندران و لزوم استفاده از زنجیر چرخ برای خودروها و مخصوصاً محورهای مواصلاتی استان گلستان به سمنان خبر دادند.