kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۶۵۶
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۴

اخبار کوتاه


نصب پلکان باربری
در ایستگاه‌های مترو
قائم مقام معاون شهردار تهران از نصب پله‌برقی‌های سنگین در ایستگاه‌های مترو خبر داد.
حجت‌الله بهروز در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تردد بالای مسافران و خرابی‌های زودهنگام پله‌های برقی گفت: به همین دلیل از ابتدای سال جاری پله‌های برقی از نوع سنگین در ایستگاه‌های مترو نصب شده است.
قائم مقام معاون شهردار تهران در ادامه به شهروندان توصیه کرد: گرچه شهرداری تلاش کرده از پله‌های با ظرفیت سنگین استفاده کند؛ اما شهروندان نیز با استفاده صحیح از پلکان‌های برقی و راه نرفتن بر روی آنها نقش موثری در کاهش زمان خرابی آنها دارند.
مجسمه عصر عاشورا
رونمایی شد
مجسمه برنزی عصر عاشورا در میدان امام حسین(ع) نصب و رونمایی شد.
به گزارش فارس، پرده‌برداری از مجسمه «عصر عاشورا» با حضور مدیران شهری و مردم در زیر باران صورت گرفت و هیئت عزاداران ابوالفضل العباس از بندر دیلم نیز با نواختن سنج و دمام این مراسم را همراهی کردند.
گفتنی است این مجسمه بزرگ برنزی که ساخت آن یک سال به طول انجامیده، از روی تابلوی نقاشی «عصر عاشورا» اثر معروف استاد محمود فرشچیان ساخته شده است.
این اثر یک کار فرمی و حسی است که تلاش کرده تمام جزئیات به کار رفته در اثر استاد فرشچیان را در کار خود به درستی به تصویر درآورد.
خط 7 مترو در حال احداث
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: خط 7 مترو تهران با مدرن‌ترین امکانات در حال ساخت است.
احمد دنیامالی به ایرنا گفت: خط هفت مترو 27 کیلومتر طول دارد و از جنوب شرق تهران حوالی منطقه بزرگراه هجرت، ورزشگاه جهان پهلوان تختی و مرکز شهر تا سعادت‌آباد میدان بوستان در شمال غرب تهران ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه شیوه ساخت خط هفت مترو یکی از مدرن‌ترین شیوه‌های ساخت است، افزود: امیدواریم تا پایان سال 94 این خط به بهره‌برداری کامل برسد زیرا در نظر داریم به جای افتتاح مقطعی چند ایستگاه، 27 کیلومتر را کامل بهره‌برداری کنیم.
گفتنی است، خط 3 مترو به طول 37 کیلومتر به عنوان طولانی‌ترین خط مترو در خاورمیانه، بزرگراه آیت‌الله سعیدی تا پارکینگ پارک نیاوران، جنوب غرب تهران را به شمال شرق آن متصل می‌کند.
بخشی از این خط از ایستگاه شهید بهشتی تا بزرگراه آزادگان در حال بهره‌برداری است.
رشد 30درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) از افزایش 30 درصدی کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده طی سال جاری در مقایسه با سال گذشته خبر داد.
سعید ستاری افزود: در سال جاری از طریق طرح‌های مختلف اقدام به جذب کمک‌های مردمی کرده‌ایم بطوری که مشارکت‌های انجام شده و کسب درآمد امداد در 7 ماه امسال از افزایش برخوردار بوده است.
وی گفت: امسال هزار میلیارد تومان مشارکت و کمک جمع‌آوری شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 30 درصد بیشتر بوده است.
نیم میلیون ایرانی
 مبتلا به دیابت نوع یک
دبیر کمیسیون‌های انجمن‌های علمی گروه پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد مبتلایان به دیابت نوع یک را حدود 500 هزار نفر عنوان کرد.
علیرضا استقامتی، اظهار داشت:‌ دیابت نوع یک خود ایمنی است و ارتباطی به مسائل محیطی نظیر تغذیه؛ فعالیت‌های بدنی و دیگر موارد ندارد.
عضو هیئت مدیره انجمن غدد درون‌ریز کشور گفت: دیابت نوع یک در سنین مدرسه آغاز می‌شود اما از میزان شیوع آن میان دانش‌آموزان آمار دقیقی وجود ندارد.
متخصص داخلی غدد و متابولیسم گفت: در صورت ابتلای دانش آموزی به دیابت نوع یک؛ وظیفه والدین است که این موضوع را به مدیر و مسئولان مدرسه یا دبیرستان نیز اطلاع دهند تا اقدامات لازم درباره مراقبت از دانش‌آموزان بیمار به عمل آید.
شکارچیان گردنبند در دام قانون
عضو باند سارقان به عنف که شگرد اصلی‌شان سرقت گردنبند بود دستگیر شدند. متهمان به نام‌های «م.ز» 24 ساله و «الف-ز» 20 ساله در بازجویی‌های پلیسی ضمن اعتراف به اتهامات خود یکی از مالخرهای معروف بازار قلعه میرتهران را معرفی کردند.
ماموران نیروی انتظامی پس از شناسایی طلافروش با اخذ نیابت قضایی مغازه طلافروشی را در قلعه میر شناسایی و «ی-ش» 34 ساله را دستگیر کردند.
تاکنون 19 مالباخته که مورد سرقت به عنف طلاجات توسط متهمان قرار گرفته بودند به پلیس آگاهی مراجعه کرده‌اند.