kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۸۸۲
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۹

اعزام هیئتی از کمیسیون امنیت ملی مجلس به اصفهان برای بررسی اسیدپاشی

سیداحمدرضا دستغیب عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از اعزام هیئتی از کمیسیون متبوعش به اصفهان برای بررسی حادثه تلخ اسیدپاشی خبر داد.


سیداحمدرضا دستغیب نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، به ارائه گزارشی از جلسه کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: در این جلسه موضوع حادثه تلخ و غیر انسانی اسیدپاشی در اصفهان با حضور مسئولان ذیربط از دستگاه‌های امنیتی، نیروی انتظامی و قوه قضائیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی افزود: مطابق ماده 49 آئین‌نامه داخلی مجلس، پس از ارجاع موضوع بررسی اسیدپاشی در اصفهان توسط رئیس مجلس به کمیسیون امنیت ملی، این مسئله خارج از دستورکار و بدون نوبت و با اولویت در دستور کار کمیسیون قرار گرفت، در این جلسه مسئولان نیروی انتظامی گزارش مبسوط و بسیار مفصلی از اقدامات انجام شده طی این مدت درباره اسیدپاشی در اصفهان به اعضای کمیسیون ارائه دادند.
دستغیب تصریح کرد: برای بررسی حادثه تلخ و غیرانسانی اسیدپاشی در اصفهان کمیته‌ای در کمیسیون امنیت ملی تشکیل شد، البته نمایندگانی از سوی کمیسیون نیز فردا عازم اصفهان می‌شوند تا از نزدیک در جریان رسیدگی به این پرونده قرار گیرند.
وی اضافه کرد: یکی از موضوعات دیگری که در کمیسیون امنیت ملی مورد بررسی قرار گرفت، هیاهو و جنجال غیرمنصفانه برخی رسانه‌ها درباره این موضوع بود، هر چند اسیدپاشی در اصفهان حادثه تلخی بود اما حاشیه پررنگ و فضای مسموم دیگری هم در فضای مجازی ایجاد شد و برخی، اتهامات ناروا و دروغ‌پراکنی‌هایی را نسبت به برخی جریانات سیاسی و دینی در کشور نسبت دادند که متأسفانه با برخی رسانه‌های غربی هم‌سویی داشت و فضای مسمومی را در جامعه ایجاد کرده بود.
نماینده شیراز در مجلس تأکید کرد:‌حتی برخی رسانه‌های رسمی داخلی کشور نیز اجحاف زیادی در حق این مسئله انجام دادند که در زمان خودش توسط مراجع ذی‌صلاح مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.