kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۸۷۸
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳

اخبار کوتاه از فوتبال


کی روش بازهم قدرت خود را به رخ کشید!
وینگادا که یک جلسه تا برکناری فاصله داشت، دیروز با موضع حمایتی تند و صریح کارلوس کی‌روش به ناگاه در موقعیتی متفاوت قرار گرفته است. کی‌روش صبح دیروز به محض حضور در ایران در فرودگاه خطاب به کلیه اهالی فوتبال ایران خطابه ای ارائه داد و گفت: وینگادا باید بماند و بدون دردسرهای ذهنی کارش را پیش ببرد. این مسئله در حالی است که کی‌روش در تمام روزهای پس از حذف تیم المپیک از بازی‌های آسیایی سکوت کرده بود. جالب است بدانید وینگادا که ناامیدی اصلی نسبت به عملکرد او در بازی‌های آسیایی به وجود آمده، تصمیم استفاده از بازیکنان بزرگسال را بعد از مشورت با کی‌روش گرفت. این چیزی است که دیروز علی کفاشیان هم در گفت‌وگویش با خبرنگاران به صورت تلویحی روی آن صحه گذاشت. حالا با حمایتی که کی روش از وینگادا انجام داده به احتمال زیاد باعث بقای این مربی پرتغالی می‌شود. سرمربی تیم ملی ایران در گذشته نیز ثابت کرده بود که به نوعی همه کاره فوتبال ایران است و این بار نیز با این اظهار نظر بار دیگر قدرت خود را به رخ کشید.
اسامی جدید بازیکنان سرباز در راه است
رئيس تربيت بدني کل نيروهاي مسلح از اضافه شدن نام سربازهاي جديد به بازيکناني که کارت معافيتشان باطل شده خبر داد. تا به امروز نام 29 بازیکن به عنوان متخلفین خدمت سربازی اعلام شده ولی به گفته باران چشمه این نفرات افزایش می‌‌یابند. دادستان تهران هم روز گذشته اعلام کرده بود نزدیک به 80 نفر درگیر موضوع جعل کارت‌های پایان خدمت هستند.
بازگشت ترکی به میادین فوتبال
محسن ترکي به دليل اختلاف با کميته داوران ترجيح داده بود در ليگ ايران داوري نکند، در بازگشتي ناگهاني ديدار دو تيم استقلال و پارسه در چارچوب جام حذفي را قضاوت خواهد کرد.
مجيد جلالي عزادار شد
کمتر از 24 ساعت مانده به دیدار حساس تراکتورسازی و سایپا در جام حذفی مجید جلالی پدر خود را از دست داد. مراسم تشییع جنازه پدر سرمربی سایپا فردا برگزار خواهد شد. ختم آن مرحوم هم در مسجد خداداد تهران برگزار خواهد شد. سرویس ورزشی کیهان این ضایعه را به مجید جلالی تسلیت می‌گوید.
درخواست رئيس فدراسيون کره از کفاشيان
انتخابات اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود و مقامات بلندپایه فدراسیون‌های آسیایی‌ از حالا لابی‌های خود را برای کسب رأی در این انتخابات آغاز کرده‌اند. برهمین اساس رئیس فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی که برای حضور در هیئت اجرایی کنفدراسیون آسیا قصد ثبت‌نام دارد با ارسال نامه‌ای به علی کفاشیان خواستار حمایت فدراسیون ایران از وی در این انتخابات شده است. نکته قابل توجه اینکه خود کفاشیان نیز به احتمال زیاد در یکی از دو سمت نایب رئیسی فدراسیون آسیا و یا هیئت اجرایی این کنفدراسیون نامزد خواهد شد.
تلاش استقلال برای عقب انداختن دربی
سرمربی استقلال خواستار آن شد که دربی تهران با 48 ساعت تاخیر برگزار شود. امیر قلعه نویی گفت:  درباره دربی ما نامه‌ای به سازمان لیگ می‌‌نویسیم تا اگر امکان داشته باشد 48 ساعت جابه جا کنند. طبق برنامه قبلی سازمان لیگ قرار است دربی تهران درست سه روز پس از بازی دوستانه ایران و کره جنوبی برگزار شود.