kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۸۶۹
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰

کوتاه از ایران


پهلوگیری کشتی کره‌ای در بندرعباس
بندرعباس- خبرنگار کیهان: کشتی طرح سفر دریایی جاده ابریشم متعلق به دانشگاه دریانوردی کشور کره جنوبی در بندر شهید باهنر پهلو گرفت.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: کشتی آموزشی «هانبادا» 183 دانشجوی دریایی، 21 مقام دولتی و 42 خدمه از استان کیونگ‌بوک کره جنوبی را به همراه خود دارد. مجید امینی افزود: این کشتی از بندر مسقط عمان وارد شده است و پس از توقف 24 ساعته، بندر شهید باهنر را به مقصد بندر استانبول ترکیه ترک کرد. مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر شهید باهنر ادامه داد: ارائه آموزش‌های دریانوردی بنادر و آبراه‌های ایران به دانشجویان دریانوردی در بندرعباس، شرکت در کنگره فرهنگی شهرداری شیراز و جلسه خواهر خواندگی استان اصفهان و استان کیونگ بوک از اهداف طرح سفر دریایی این کشور در جاده ابریشم است.
توزیع پرچم متبرک بارگاه رضوی
مشهد- ایرنا: پرچم متبرک بارگاه امام رضا(ع)، در آستانه محرم‌الحرام طی مراسمی به نمایندگان 29 استان کشور به منظور برافراشته شدن در 525 هیئت مذهبی عزادار امام حسین(ع) اهدا شد. قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: پرچم مقدس بارگاه حضرت امام رضا(ع) به عنوان تبرک در اختیار هیئت‌های مذهبی سراسر کشور قرار گرفته تا در دسته‌های عزاداری، تکایا، مساجد و حسینیه‌ها قرار گیرد و منشأ خیر و برکت برای تمام ایران باشد. سعید عبدالحسینی خطاب به مبلغان، مداحان و گردانندگان مجالس عزاداری حضرت امام حسین(ع) تأکید کرد: در مجالس، روضه‌ها و اشعار خود ضمن تبعیت از شیوه‌های سنتی و مورد تأیید، ابعاد حماسی قیام حسینی و خصوصیات اخلاقی و اهداف فرهنگی آن حضرت را مد نظر قرار داده و معنویت، آگاهی و اخلاص در مراسم و مجالس را افزایش دهید.
احداث مسکن روستایی
خرم‌آباد- خبرنگار کیهان: رئیس بنیاد مسکن انقلاب گفت: به منظور جلوگیری از پدیده زمین‌خواری در روستاهای اطراف شهرها، اجرای طرح هادی و مقاوم‌سازی خانه‌های این مناطق در اولویت این بنیاد قرار دارد. علیرضا تابش با بیان اینکه در احداث مسکن روستایی کاربری اقتصادی و اشتغالزایی در آنها لحاظ شده است گفت: با توجه به رونق گردشگری در کشور خانه‌های روستایی با نظارت سازمان میراث فرهنگی دو طبقه احداث می‌شود تا امکان اقامت گردشگر در آنها را داشته باشند.
افتتاح مرکز آموزشی پدافند
اصفهان- خبرنگار کیهان: نخستین مرکز آموزش عالی رشته پدافند هوایی کشور در قرارگاه پدافند هوایی نصر اصفهان افتتاح شد. این مرکز ظرفیت پذیرش 155 دانشجو را دارد. در مراسم گشایش مرکز آموزش عالی رسته پدافند هوایی کشور، جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء و جمعی از فرماندهان ارشد ارتش و سپاه حضور داشتند.
جابجایی 95 درصد کالا از جاده‌ها
اصفهان- واحد مرکزی خبر: بیش از 95 درصد کالاها و مسافران از جاده‌ها جابجا می‌شوند. مدیر کل دفتر حمل و نقل کالای کشور در همایش آموزش، امنیت و سلامت رانندگان گفت: سالانه 381 میلیون تن کالا در کشور از جاده‌ها جابجا می‌شود. دغاغله با اشاره به شناسایی و ساماندهی 500 هزار راننده در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، گفت: 400 هزار ناوگان باری در کشور کالاها را جابجا می‌کنند. وی علت وقوع 65 درصد تصادفات جاده‌ای را عوامل انسانی دانست و گفت: آموزش به رانندگان می‌تواند در افزایش ایمنی جاده‌ها و کاهش تصادفات نقش مؤثری داشته باشد.
افزایش ظرفیت گازی کشور در زمستان
شیراز- واحد مرکزی خبر: ظرفیت تولید گاز کشور تا زمستان حدود 100 میلیون متر مکعب در روز افزایش می‌یابد. مدیر برنامه‌ریزی شرکت مهندسی و ساخت سازه‌های دریایی ایران افزود: مراحل پایانی نصب و راه‌اندازی سکوهای دریایی در فازهای 18-16-15 د و 12 سی پارس جنوبی به دست متخصصان داخلی در حال انجام است و گاز این سکوها به زودی به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید. محمدعلی توانا افزود: با افزوده شدن گاز این سکوها مشکلات تأمین پایدار گاز در فصل زمستان کاهش خواهد یافت.