kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۸۶۶
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد

اختصاص 3 هزار میلیارد تومان به مسکن روستایی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: دولت اعتباری معادل 3 هزار میلیارد تومان را به حوزه مسکن روستایی اختصاص داده است.


به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، علیرضا تابش در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح‌های مهمی در حوزه مسکن شهری و روستایی به تصویب رسیده است، افزود: 5 درصد سود کارمزد این تسهیلات از وام گیرنده اخذ شده و مابقی آن را دولت به عنوان یارانه به سیستم بانکی می‌پردازد.
وی ادامه داد: تضمین سیستم بانکی این تسهیلات نیز از سوی دولت انجام می‌شود که گام مهمی در حوزه مسکن روستایی به شمار می‌رود.
تابش تصریح کرد: تصویب اعطاء وام به بافت‌های فرسوده شهری از دیگر اقدامات دولت در حوزه مسکن است.
وی اضافه کرد: طرح‌های دیگری نیز در حوزه مسکن به مرور زمان تهیه و اجرایی می‌شوند. این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاهای قرار گرفته در مجاورت شهرها اشاره و تاکید کرد: برخی افراد سودجو در این مناطق اقدام به ساخت‌‌و ساز می‌کنند.
تابش خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور جلوگیری از تخریب برخی زمین‌های کشاورزی و غیر کشاورزی روستاهای مجاور شهرها پیشقدم شده است.
وی اظهار کرد: این زمین‌ها با کمک مسئولان محلی و استانی ساماندهی می شوند. رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: آمادگی اعطای تسهیلات به منظور بازسازی و مقاوم‌سازی 200هزار واحد روستایی دیگر را داریم.
تابش اضافه کرد: روستائیان از این طریق می‌توانند علاوه بر مقاوم‌سازی واحد مسکونی خود، واحد دیگری را به منظور استفاده گردشگری احداث کنند.
وی تصریح کرد: باید از تمرکز مناطق گردشگری در کشور و اختصاص آن به مناطق محدود و تعیین شده‌ای نظیر شمال کشور پرهیز شده و از ظرفیت مناطق دیگر نیز استفاده شود.