kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۸۳۹
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۴

سردار جلالی: تهدیدات داعش در فضای مجازی قابلیت عملیاتی ندارد

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تاکید کرد: تهدیدات داعش بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و جهت ایجاد رعب و ترس است و قابلیت عملیاتی جدی ندارد.


سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در همایش پدافند غیرعامل در نظام سلامت که  روز گذشته در محل وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: پدافند غیرعامل به تعبیر رهبری مصونیت‌سازی بدن در کشور است و این مصونیت‌سازی باید در پیکره، جامعه و دستگاه‌های کشور ایجاد شود.
وی افزود: تهدیدات بر آسیب‌پذیری تأثیرگذار است و ما باید با پدافند اثر آن را از بین ببریم که آسیب‌پذیری به صفر برسد که دانش بشری تا حدودی توانسته بر تهدیدات طبیعی مسلط شود.
جلالی افزود: در جنگ زیستی فاعل و حمله‌کننده مجهول است و هیچ کشوری آن را اعلام رسمی نمی‌کند لذا باید شواهد و قرائن بررسی شود تا به نتیجه رسید. به عنوان مثال دستکاری ویروس ابولا با توجه به شواهد در اختیار یک یا دو کشور است که متهم هستند. همینطور باید بدانیم جنگ زیستی اهداف پنهان دارد.
 وی ابراز داشت: ‌جنگ زیستی دارای تأثیرات کوتاه، متوسط و درازمدت است. به عنوان مثال پروژه یونیکس که دارای تأثیر درازمدت بر مواد غذایی برای کم شدن زاد و ولد در کشورهای مسلمان است در حال اجراست.
همچنین سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در حاشیه همایش پدافند غیرعامل در نظام سلامت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قرارگاه پدافند زیستی در وزارت بهداشت شکل گرفته که اقدامات خوبی را در حوزه پدافند غیرعامل انجام داده است.
به گزارش فارس، وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر تهدید موجود در منطقه غرب کشور گفت: ما در منطقه غرب تهدید مشخصی که بخواهد جدی باشد نداریم. آنچه در فضای مجازی در خصوص تهدید داعش مطرح می‌شود ارزیابی ما این است که بیشتر جنبه تبلیغاتی و جهت رعب و ترس است و قابلیت عملیاتی جدی ندارد. البته بخش دفاعی و بهداشتی ما آمادگی لازم دارد.