kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۸۳۴
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱

حلب در محاصره کامل ارتش سوریه تکفیری‌ها از آمریکا کمک خواستند

یگان‌های ارتش سوریه در جریان عملیات گسترده در شهر حلب و حومه آن ضمن آزادسازی تعدادی دیگر از روستاها و شهرهای حومه حلب موفق شدند محاصره شهر حلب را تکمیل کنند.


به گزارش خبرگزاری فارس، نیروهای ارتش سوریه روز شنبه بسیاری از مناطق و شهرک‌های حومه شرقی و شمالی حلب را آزاد کردند و شهر حلب را به محاصره کامل خود درآوردند.
در این عملیات پیروزمندانه بسیاری از مواضع و استحکامات گروه‌های مسلح تروریستی از جمله داعش هدف قرار گرفته شد و ده‌ها تروریست به هلاکت رسیدند.
نیروهای ارتش سوریه همچنین موفق شدند خودروهای حامل تجهیزات نظامی تروریست‌ها را منهدم کنند و سلاح‌ها و مهمات آنان را به دست آورند.
این عملیات موفقیت‌آمیز در شرایطی به دست آمد که یگان‌های ارتش سوریه جمعه شب شهر استراتژیک مورک در حومه شمالی حماه را تصرف کردند و کلیه راه‌های امدادی و کمک‌رسانی گروه‌های مسلح به حومه حلب را قطع کردند.
ارتش سوریه همچنین در دیرالزور 30 تروریست داعشی را به هلاکت رساند.
پیروزی‌های پی‌درپی ارتش سوریه در حلب، مورک، دیرالزور و دیگر مناطق سوریه و به هلاکت رساندن تروریست‌ها موجب وحشت تروریست‌های تکفیری شده طوری که بر شدت جنایات خود افزوده‌اند. طبق گزارش‌های منتشر شده در تازه‌ترین جنایت این گروه‌های تروریستی، 10 سرباز سوری در شهر الرقه سر بریده شدند و اجساد آنها در یکی از میادین اصلی این شهر به معرض دید گذاشته شد.
از سوی دیگر گروه‌های تروریستی از جمله «ارتش آزاد سوریه» از آمریکا خواستند برای توقف نیروهای بشار اسد در حلب و جلوگیری از تسلط کامل آنها بر این شهر سوریه به مواضعشان حملات هوایی کنند.
با موفقیت ارتش سوریه، رژیم صهیونیستی نیز بار دیگر به فکر افتاد که دیپلماسی بیمارستانی را در پیش بگیرد و به بهانه مداوای گروه‌های تروریستی به آنان کمک برساند.
برخی از روزنامه‌نگاران اسرائیلی اعلام کردند که اسرائیل با استفاده از آنچه «دیپلماسی بیمارستانی» نامیده شده علاوه بر حمایت از تروریست‌ها در نقاط مرزی شبکه‌ای از اطلاعات را نیز برای خود فراهم کرده است.
این درحالی است که کشورهای حامی تروریست‌ها با اعزام مزدور به سوریه همچنان در ناآرامی‌های این کشور دخالت دارند و خواستار سرنگونی نظام بشار اسد هستند. پوتین نیز روز شنبه به مسئله اجیر کردن مزدور از سوی آمریکا برای جنگ افروزی در خاورمیانه اشاره کرد.
در همین رابطه یک روزنامه آلمانی با استناد به محافل امنیتی در آلمان نوشت که شمار افراط‌گرایانی که از این کشور (آلمان) به سوریه و شمال عراق سفر کرده‌اند به حدود 1800 نفر رسیده است.