kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۸۳۲
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱
در نوزدهمین سالگرد شهادت فتحی شقاقی صورت گرفت

تاکید جنبش جهاد اسلامی بر ادامه مقاومت تا آزادی فلسطین

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در نوزدهمین سالگرد شهادت فتحی‌شقاقی موسس این جنبش بر ادامه راه مقاومت تا آزادسازی فلسطین تاکید کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس، جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید فتحی‌شقاقی موسس این جنبش بر ادامه راه مقاومت و پایبندی به اصول آن تاکید کرد.
در بیانیه این جنبش آمده است، رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا با ترور فتحی شقاقی طرح جهاد در فلسطین را نابود کند اما مبارزه علیه این رژیم در هر وجب از فلسطین ادامه دارد و جنایات رژیم صهیونیستی اراده ملت فلسطین را سست نخواهد کرد.
جهاد اسلامی با اشاره به تلاش‌های صهیونیستی برای حذف هویت مسجدالاقصی و یهودی کردن آن اعلام کرد، شهر قدس قبله ملت فلسطین و عامل وحدت اعراب و مسلمانان است، توطئه‌های دشمن هرچه قدر هم گسترده باشد نخواهد توانست قدس را محو کند و در حال حاضر قدس دوباره به عامل خیزش ملت فلسطین تبدیل شده است.
جهاد اسلامی همچنین از تحرک‌های کنونی ملت فلسطین در قدس اشغالی به عنوان انتفاضه حمایت کرد و خواستار حمایت همگان از مسجدالاقصی و قدس شریف شد.
گفتنی است فتحی شقاقی بنیانگذار جنبش جهاد اسلامی فلسطین که با الهام از انقلاب اسلامی ایران این جنبش فلسطینی را پایه‌گذاری کرد در سال 1995 در یک عملیات نظامی که توسط موساد سازماندهی شده بود به شهادت رسید.
از سوی دیگر منابع فلسطینی از وقوع درگیری‌های مجدد میان نیروهای رژیم صهیونیستی و جوانان فلسطینی برای پنجمین روز متوالی در قدس خبر دادند.
شنبه شب درگیری‌ها در قدس اشغالی در شرایطی آغاز شد که فلسطینی‌ها در اعتراض به مخالفت صهیونیست‌ها با تحویل پیکر شهید «عبدالرحمان الشلودی» به خانواده‌اش تظاهرات کردند.
در این تظاهرات شماری از جوانان فلسطینی به دلیل استفاده صهیونیست‌ها از گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور مجروح شدند.
این در حالی است که آمریکا تشکیلات خودگردان فلسطین را متقاعد کرده که فعلا به دنبال رای سازمان ملل درباره عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی نباشد.
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه نیز در حاشیه کنفرانس بین‌المللی «ولدای» تاکید کرد که مسکو خواستار توقف «شهرک‌سازی غیرقانونی» در اراضی اشغالی است و بر سیاست قبلی خویش در حمایت از دولت فلسطین ادامه می‌دهد.