kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۸۲۹
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱

طرابلس در قبضه ارتش لبنان تروریست‌ها فراری شدند

ارتش لبنان با صدور بیانیه‌ای از کنترل کامل طرابلس و کشته و زخمی شدن ده‌ها تروریست در این شهر خبر داد.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، ارتش لبنان روز گذشته با صدور بیانیه‌ای ضمن تاکید بر عقب‌نشینی افراد مسلح از بخش‌های مختلف استان طرابلس در شمال لبنان از استقرار و پیشروی ارتش لبنان به داخل این استان و سلطه بر بخش‌های مختلف آن خبر داد.
نیروهای ارتش لبنان همچنین موفق شدند یکی از مسیرهای مهم و راهبردی این استان را به صورت کامل بازگشایی کنند. در این عملیات 20 تروریست دستگیر شدند و شماری دیگر به خارج از مناطق درگیری فرار کردند.
به گفته منابع نظامی لبنان افراد فراری کشته‌ها و زخمی‌ها را رها کردند و به مناطق امن‌تر گریختند؛‌ تعدادی سلاح و مهمات و تجهیزات نظامی نیز از سوی تروریست‌ها در مناطق درگیری رها شد.
خبرگزاری رسمی لبنان اما در واکنش به شمار  قربانیان حملات تکفیری‌ها اعلام کرد که از آغاز درگیری‌ها در طرابلس از روز پنجشنبه، 12 نظامی و 6 شهروند زخمی و یک شهروند دیگر به شهادت رسیده است.
ارتش لبنان اعلام کرد که جنگ با تروریست‌ها در طرابلس همچنان ادامه دارد و تنها زمانی به پایان می‌رسد که تمامی افراد مسلح به هلاکت رسیده باشند. از سوی دیگر تمام سلام نخست‌وزیر لبنان عملیات ارتش در بیرون راندن تروریست‌ها از شهر طرابلس را یک موفقیت بزرگ توصیف کرد و گفت: دولت به تروریست‌ها اجازه نمی‌دهد طرابلس را اسیر اهداف شوم خود کنند.
آخرین خبرهای رسیده از شهر طرابلس حاکی از این است که تروریست‌های تکفیری برای جبران شکست خود تلاش می‌کنند دوباره به این شهر حمله کنند بنابراین درگیری‌ها از سر گرفته شده است.
نیروهای ارتش نیز مشغول دفع حملات تروریست‌ها هستند و ارتش برای هدف قرار خدادن مواضع تروریست‌ها از بالگرد استفاده کرده است.
واکنش البغدادی
 به شکست داعش
ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش با ارسال نامه‌ای به عناصر خود در لبنان و سوریه خواستار عقب‌نشینی آنها از البقاع، عرسال و کوبانی شد. به نوشته روزنامه «الرای الیوم»، البغدادی در این نامه شکست‌های پی‌درپی تکفیری‌ها از ارتش لبنان را حاصل آغاز زودهنگام درگیری‌ها با نیروهای مسلح این کشور عنوان کرده است. سرکرده داعش همچنین در این نامه شدید‌اللحن و پر از سرزنش ناراحتی خود را از برملا شدن شمار تروریست‌های این گروهک و میزان گسترش آنها در لبنان نشان داده است.
طبق نامه منتسب به البغدادی وی گفت: «داعش در شرایط حاضر به آمادگی و بالا بردن توان نظامی خود نیاز دارد تا درگیری.»