kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۸۰۹
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲
وزیر نیرو:

آب سد کینه‌ورس تا پایان سال به خرم‌دره می‌رسد

وزیر نیرو با اشاره به شبکه‌های آبیاری در حال احداث زنجان و همچنین اجرای طرح انتقال آب از سد کینه‌ورس برای تامین آب آشامیدنی مردم خرم‌دره، گفت: تا پایان سال آب تصفیه شده به این منطقه می‌رسد.


حمید چیت‌‌چیان در مسجد جامع شهرستان خرم‌دره، با اشاره به آغاز عملیات احداث دومین نیروگاه تولید برق در این استان ادامه داد: این نیروگاه در فاز نخست 500 مگاوات و در فاز دوم نیز یک هزار مگاوات برق تولید می‌کند که با اجرای چند طرح نیروگاهی دیگر ظرفیت تولید برق برای استان به 2 هزار و 500 مگاوات افزایش می‌یابد.
وزیر نیرو ادامه داد: با اجرای چند طرح نیروگاهی دیگر ظرفیت تولید برق استان به 2 هزار و 500 مگاوات افزایش پیدا می‌کند و با بهره‌‌برداری از نیروگاه‌های جدید این استان به یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های تولید برق کشور تبدیل می‌شود.
این مسئول با اشاره به ظرفیت‌های استان در زمینه الکترونیک، بیان کرد: با توجه به اینکه زنجان در شاهراه خطوط اصلی انتقال برق کشور قرار دارد، توسعه صنعت در این استان، موجب خواهد شد که اشتغالزایی در این منطقه بیشتر شود.
وی در ادامه با اشاره به منابع آبی استان، اضافه کرد: زنجان سه سد بزرگ در این منطقه در دست اجرا دارد و تا دهه مبارک فجر امسال سد تالوار نیز به بهره‌برداری می‌رسد.
این مسئول در ادامه با اشاره به شبکه‌های آبیاری در حال احداث استان و همچنین اجرای طرح انتقال آب از سد کینه‌ورس برای تامین آب آشامیدنی مردم خرم‌دره، افزود: امیدواریم تا پایان سال آب تصفیه‌شده به این منطقه برسد.
وی از احداث هشت شبکه آبیاری و زهکشی و پایاب سدها در زنجان خبر داد.