kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۴۷۰
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۵
با هدف ریشه‌کنی رژیم صهیونیستی

اتحادیه علمای مقاومت در لبنان اعلام موجودیت کرد

اتحادیه علمای مقاومت در بیروت پایتخت لبنان با هدف حمایت از مسئله فلسطین و ریشه‌کنی رژیم صهیونیستی اعلام موجودیت کرد.


سرویس خارجی-

اتحادیه علمای مقاومت سه‌شنبه شب در بیروت به طور رسمی اعلام موجودیت کرد و شیخ «ماهر حمود» روحانی برجسته سنی لبنانی و امام مسجد قدس در شهر صیدا در جنوب لبنان به عنوان نخستین دبیرکل آن تعیین شد.
آیت‌الله «محمدحسن اختری» رئیس شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی و آیت‌الله «محسن اراکی» دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی به عنوان نواب اتحادیه علمای مقاومت تعیین شدند.
دکتر جعفرعبدالسلام از مصر به عنوان سخنگوی رسمی و شیخ «حسان عبدالله» از لبنان به عنوان رئیس شورای اداری و دکتر «محمدحسن تبرائیان» به عنوان رئیس دبیرخانه این اتحادیه تعیین شدند.
«اتحادیه علمای مقاومت» با بیان اینکه فلسطین و قدس مسئله نخست جهان اسلام است و مقاومت تا ریشه‌کنی رژیم صهیونیستی ادامه خواهد یافت، تاکید کرد: «اتحادیه آمادگی کامل خود را برای حمایت از مسئله فلسطین و همه اشکال مقاومت در مقابله با استکبار جهانی و در همه نقاط عالم اعلام می‌دارد.»
در بیانیه 9 بندی نشست تاسیسی اتحادیه علمای مقاومت تصریح شده است: «اتحادیه علمای مقاومت همگان را به بسیج نیروها و امکانات در جهت آبادانی غزه برای ادامه دادن مسیر، قوی‌تر ازگذشته و تا آزادسازی کامل فلسطین فرا می‌خواند.»