kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۴۶۸
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۵

ادامه اعتصاب کارکنان لوفت‌هانزا و بحران در بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی اروپا

کارکنان شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا با تأکید بر ادامه اعتصاب خود هشدار دادند چنانچه مدیران این شرکت وضع موجود را ادامه دهند شرایط اعتصاب و کشمکش وخیم‌تر خواهد شد.


اعتصاب کارکنان شرکت هواپیمایی «لوفت‌هانزا» که در اعتراض به وضعیت بازنشستگی آغاز شده بود با عملی نشدن خواسته‌های اعتصاب کنندگان از سوی مدیران این شرکت هواپیمایی، تمدید شد.
خلبانان شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا که از روز دوشنبه در اعتراض به شرایط کاری و پرداخت‌های بازنشستگی اعتصاب کرده‌اند، دیروز اعتصاب خود را در پروازهای بلند مدت ادامه دادند و تقریباً تمامی خدمات در پروازهای ورودی و خروجی در فرودگاه فرانکفورت لغو شد.یکی از مقام‌های مسئول در این باره گفت: «به صراحت می‌گوییم که در صورت افزایش نیافتن بودجه پرداخت حقوق خلبانان، به اعتراض خود ادامه می‌دهیم.»
اتحادیه خلبانان آلمان همچنین اعلام کرد که چنانچه مدیران «لوفت‌هانزا» این وضع را ادامه دهند در آن صورت این تنش گسترش خواهد یافت.
بیش از دو هزار پرواز به دلیل اعتصاب خلبانان لوفت‌هانزا، بزرگترین شرکت هواپیمایی اروپا، لغو و نزدیک به صدها مسافر در فرودگاه‌های مختلف سرگردان شده‌اند.
یکی از مناقشات موجود میان اتحادیه خلبانان آلمان و مدیران شرکت لوفت هانزا مسئله بازنشستگی زودهنگام آنهاست. در حالی که شرکت لوفت‌هانزا در نظر دارد خلبانان تا سن 61 سالگی کار کنند اما خلبانان درخواست کرده‌اند تا سن بازنشستگی آنها به 55 سال کاهش یابد.
از آوریل گذشته، این نهمین بار است که خلبانان لوفت‌هانزا اعتصاب می‌کنند و در طول 2 روز اعتصاب، هزار و 511 پرواز را لغو کردند. این اعتصاب بر سفر حدود 166 هزار مسافر تأثیر گذاشته است.
در ادامه بحران اقتصادی در اروپا مأموران پلیس بلژیک نیز در پی بی‌نتیجه بودن مذاکره با مقام‌های دولتی از دیروز (چهارشنبه) اعتصاب خود را آغاز کردند. اعتصاب پلیس بلژیک همزمان با حضور رؤسای 28 کشور عضو اتحادیه اروپا که در بروکسل جمع شده‌اند، انجام می‌شود.
«ژان ژامبون» وزیر کشور بلژیک گفت: «امیدوارم که بتوانیم با نمایندگان اتحادیه در دیدار بعدی خود به توافق برسیم.»
مسئولان دادگاه مجمع قانون اساسی بلژیک در ماه جولای گذشته طرح پایین آوردن سن بازنشستگی را که در حال حاضر در این کشور در سن 62 سالگی انجام می‌شود، رد کردند که دلیل اصلی اعتصاب پلیس بلژیک به شمار می‌رود.
در انگلیس نیز پلیس ضد شورش با یورش به طرفداران جنبش «تسخیر لندن» که از پنج روز پیش تحصن خود را در مقابل پارلمان این کشور آغاز کرده‌ بودند بسیاری از آنها را دستگیر کرد.
جنبش «تسخیر لندن» با الهام از جنبشی مشابه در آمریکا با نام «جنبش تسخیر وال‌استریت» و اولین بار با اجتماع مردم از تاریخ 15 اکتبر 2011 تا 14 ژوئن 2012 در نزدیکی ساختمان بورس لندن شکل گرفت. مردم برای اعتراض به نابرابری اقتصادی، منفعت‌طلبی شرکت‌ها و بانک‌های بزرگ و همچنین نفوذ شرکت‌ها و لابی‌ها در دولت انگلیس اقدام به تحصن و نصب چادرهایی کردند که روزها و شب‌ها را در آنها سپری می‌کردند.